geboorte gewicht

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik wilde eigenlijk vragen of iemand van jullie weet wat de grens is van het geboorte gewicht, om te testen voor suiker. Ons dochtertje was vrij zwaar bij de geboorte, en ben er erg veel mee bezig de laatste tijd, want ik zou graag thuis willen bevallen, net als bij de vorige 2. Mag dat toch gewoon? Hopelijk weet iemand het antwoord. Groetjes en nog veel succes in jullie zwangerschap.Wendy

Hoi Wendy,
Hoe zwaar was je dochtertje dan? Mijn eerste was 3900 gram. maar mijn tweede 4400, en die is zeer vlot thuis geboren. Nummer drie en vier zaten beiden op 9 pond, en ook geboren na zeer vlotte thuisbevallingen. Ik ben nooit getest op suiker. Nu ben ik zwanger van een tweeling, en die lopen ook bijna twee weken voor op gewicht. Ik heb nu wel een suikertest gehad, maar dat doen ze standaard in het ZH (loop nu bij de gyn.)
Ik zou het even vragen aan je VK,
Succes,
Jelte

Hoi Jelte, ten eerste gefiliciteerd met je zwangerschap, Mijn zoontje woog 3870 gram, en mijn dochtertje 4230 gram. Ze zijn beide thuis geboren, alles in orde. Nu ben ik 18 weken zwanger vn de derde, en heeft de vk gezegd dat het misschien beter is in het ziekenhuis te bevallen, ivm. het geboorte gewicht van Iris. Ik wil heel graag thuis bevallen, en ben zo bang om naar het ziekenhuis te gaan, als het moet, dan moet het, maar ik zie zelf het probleem niet zo. Vanmorgen heb ik de uitslagen van hetbloedonderzoek gehad, de suiker was 4,9 dus ruim voldoende, ook heb ik haar erop aangesproken, dat ik er erg mee zat, en zei zij dat het omslachtig was om thuis te bevallen, en daarna alsnog naar het ziekenhuis te gaan. Ging dat bij jouw ook zo? Ik hoor het graag van je, ben op dit moment erg onzeker, terwijl dat eigenlijk helemaal niet zou moeten. Groetjes Wendy

Hoi Jelte,
Mijn zoon was bij zijn geboorte 4540 gram. Hij is in het ziekenhuis geboren. Hij is wel geprikt op zijn glucosegehalte. Die was veel te laag en hij heeft toen 5 dagen glucose toegediend gekregen.
In het ziekenhuis legden ze mij uit dat ze bij alle kindje boven de 4 kilo prikken (volgens protocol) en ook bij kindjes onder een bepaald geboortegewicht, maar dat gewicht weet ik niet meer.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes mara26

Sorry, mama van twee, jij had deze vraag geplaatst....

Groetjes mara26

Hai,
Ik merk dat wel steeds meer kinderen groot en zwaar zijn in mijn omgeving. En dat heeft niets met suiker te maken.
Zelf hadeen een heel normaal ventje van 52cm en 4040gram.
Maar 2 vriendinnen van mij bevielen daarna van mega kids. 54cm en 5200gram en 57cm en 5500gram.

Groetjes Lillian

Bedankt voor jullie reacties, ik zal gewoon moeten afwachten denk ik, en hopen op toch een thuisbevalling. Groetjes wendy

Onze 2de dochter was een flinke tante met een geboorte gewicht van 4040 gram en 51,5 cm. Zij had inderdaad een verlaagd suikerspiegel. Ik ben in het ziekenhuis bevallen omdat ik in het buitenland woon. We moesten een nachtje daar overblijven omdat ze een laag suikerspiegel had. Ze werd bij iedere voeding geprikt netzolang tot ie goed was en dat was de volgende dag om 12:00 uur. Toen mochten we naar huis.

Succes, Ris

Terug
Bovenaan