Geboorte kaartjes

Hallo aanstaande moeders,

Vorige week hebben we ons geboorte kaartje besteld voor de kleine meid!
Erg leuk en 'simpel' kaartje, geen poespas!

Maar nu het volgende:
Ik hoorde van iemand die in belgie woont dat het daar gebruikelijk is om een 'geboortelijst' aan te maken zodat de kraamverzite kan kiezen welk bruikbaar kraamcadeautje ze kunnen geven.
Nou hier voel ik echt wel wat voor, alleen in Nederland is het een beetje vreemd om dit op het kaartje te zetten.

Nu zaten manlief en ik te denken om 2 boekjes te maken, van die scheurboekjes, en daar alle dingetjes in te zetten die we nog kunnen gebruiken (kleertjes, lakentjes, speelgoed etc), en dit wouden we op een appart kaartje in het roze bij het kaartje voegen.
We zaten eraan te denken om een tekst zoals dit erop te zetten:
Geen idee wat je onze kleine meid kan schenken? Neem dan eens contact op met ouders van Maaike (telefoonnummer) of met de moeder van Jordy (telefoonnummer).

Graag jullie adviezen/tips/ideeen..

Liefs Maaike
32 + 2 dagen zwanger.

Hoi Maaike,

Echt een super idee, ik zou er zelf heel blij mee zijn als ik zo'n keuze lijstje zou krijgen. Dan weet je tenminste zeker dat je diegene iets geeft waar hij/zij wat mee kan.... Maar of je dat kan doen weet je zelf beter dan ik, jij kent je familie en vrienden... misschien kan je het alleen bij hen erbij stoppen en bij degenen die je niet heel goed kent, maar wel een kaartje stuurt, niet.

Ikzelf zat vanochtend te bedenken dat ik het fijn zou vinden als ik bijvoorbeeld een VVV bon zou krijgen van mensen, of een bon van de H&M waar ik later gewoon zelf wat mee uit kan zoeken...

Laat je nog even weten hoe je het verder doet?

Eghosa

Ik ga ook iets in het kaartje zetten of toevoegen dat wij niet zitten te wachten op allerlei onzinnige cadeau's. Erg lief allemaal, maar dit is onze tweede en ons huis is al vol met 'kleertjes en beertjes'. Dus wij zullen ook zeker om dingen vragen die we zelf uit kunnen kiezen!

Groetjes, Marisa

hoi
ik woon ook in belgie, en heb me aangepast aan de gewoontes. 80% van de kaartjes krijgers is nederlands, en zij krijgen te lezen dat er vrijblijvend een geboortelijst ligt bij een bepaalde winkel (bv premaman). vorige keer was dat heel goed aangekomen bij alle ontvangers, ze knnne dan iets uitzoeken waarvan ze zeker weten dat je het wilt, zeker dat je het nog niet hebt, en ze bepalen zelf hoeveel ze uitgeven, zolang je wel een beetje kado's hebt met verschillende prijscatergorieen.
iets anders wat ze ook doen hier is een pamperrekening openen, dat nummer op het kaartje zetten, dan kunnen mensen storten. maar dat vind ik persoonlijk helemaal niets!
het zou handig zijn als prenatal ook geboortelijsten zou doen!

Hoi, ik vind een lijst een heel goed idee en  heb er ook al over nagedacht omdat wij ook niet zitten te wachten op een berg kleertjes, beertjes en speelgoed. Dus ben ik op internet gaan zoeken naar 'kadolijst' via google krijg je dan een paar mogelijkheden om een soort 'afstreep'lijst online te zetten. Als je de link daar die site op het geboortekaartje zet dan kan iedereen er zelf iets uitzoeken, voor de mensen die geen internet hebben (zijn die er nog?) zullen wij er ook nog een telefoonnummer bij zetten van diegene die de lijst bijhoudt.
Misschien ook iets voor jullie?

Liefs, Amber

Terug
Bovenaan