Geboorte melden bij werkgever

<p>Hoe zit het eigenlijk met de geboorte melden bij je werkgever? Ik vind hier niet hele duidelijke antwoorden op behalve dat dit binnen 2 werkdagen zou moeten? Vind ik best wel snel! Ik snap dat ze het moeten weten ivm rekenen hoelang je verlof doorloopt en daarvoor vervanging enzo maar 2 dagen?! En moet dit officieel telefonisch of mag dit ook via een bericht? Ik kan me namelijk voorstellen dat ik zo snel na de bevalling niet echt zin heb om te gaan zitten bellen met werk. </p>

Wij sturen onze baas een appje met het nieuws en foto zodat die naar de collega's gemaild kan worden.. Is iedereen op de hoogte

Wij sturen onze baas een appje met het nieuws en foto zodat die naar de collega's gemaild kan worden.. Is iedereen op de hoogte

Ik werk in een supermarkt en dan een filiaal. 
Wij moeten een geboortekaartje sturen naar het hoofdkantoor en van daar uit kunnen hun zien tot wanneer je verlof dan is. 
Bedrijfsleider zal ik door middel van een appje of een telefoontje op de hoogte brengen. 

Ik heb mijn leidinggevende gewoon een appje gestuurd en een geboortekaartje gestuurd naar de afdeling personeelszaken. Een weekje later kreeg ik een officiële brief over m'n verlof. 

Je mag helemaal zelf weten wanneer & hoe je de bevalling doorgeeft. Het hoeft zeker niet binnen 2 dagen en hoeft ook zeker niet telefonisch! Als je het maar een keertje doorgeeft, dat is wel zo netjes i.v.m. je verlof :) Appen, mailen, kaartje, langsgaan... Het mag allemaal! Je kan er hier wat meer over lezen, misschien heb je er wat aan. https://mybabywatcher.com/wanneer-geboorte-doorgeven-werkgever/
Succes met de bevalling! :) 

Gewoon ff een appje sturen, zoals je na de bevalling iedereen het grote nieuws appt??
En dan een geboortekaartje erachteraan, die is dan na max 4 dagen wel binnen.. prima toch?

Terug
Bovenaan