geboorte-tens

Zijn er hier meiden die ervaring hebben met de geboorte-tens? Het is een apparaatje wat de weeen-pijn iets verminderd, het haalt het ergste staartje er vanaf? ik heb het besteld, was niet goedkoop, maar omdat ik zo tegen die pijn aanhik dacht ik baat het niet dan schaad het niet. En je zou het evt. kunnen declareren bij je ziektekostenverzekeraar, werd mij gezegd.
Ben benieuwd of er meiden zijn die hier al ervaring mee hebben, of die de geboortetens ook gaan aanschaffen?

gr. Yvonne

 
Ach meid, dat is allemaal onzin. Zo'n ding helpt helemaal niets. Weeen doen hoe dan ook pijn en daar helpt niets tegen. En de geboorte-tens haalt ook niet de scherpe kantjes er vanaf. Ik had ook zoon ding en de vk zei dat het ook niets zou helpen maar ik was eigenwijs en wilde het toch perse gebruiken, niks aan gehad dus... de beste manier om je weeen een beetje onder controle te houden is door een goede ademhaling. Ik heb dat ding toch nog voor 200 euro kunnen verkopen gelukkig.
Kan niet gedeclareerd worden bij het ziekenfonds!!
Succes
 
Ga je thuis bevallen of in het ziekenhuis? Want als je voor het laatste kiest kan je bij de meeste ziekenhuizen wel pijnstilling van hun krijgen (mits er geen complicaties zijn en je nog geen 8cm ontsluiting hebt) en dat hoeft niet perse een epidurale te zijn, ze hebben ook nog wat lichters wat ze meestal eerst proberen. Tenzij je natuurlijk geen medicatie wil, dan houdt het op.

groetjes, Jane
 
Hallo Yvonne,

Ook ik wilde graag weten of het hielp die geboorte tens want in het ziekenhuis hadden ze er folders van liggen. De verpleegkundigen zeiden allemaal dat het niets hielp en daar ben ik toen maar vanuit gegaan.

Groetjes, Annemieke
 
Terug
Bovenaan