Geboorte Tens

Ik heb e e a gelezen over de Geboorte tens, een apparaatje waarbij je minder pijn voelt tijdens de bevalling

Zie :

.GeboorteTENS is een apparaatje dat pijnprikkels zoals weeënpijn of chronische pijn zodanig beïnvloedt dat de intensiteit van de pijn minder wordt. TENS staat voor Transcutane Elektro Neuro Stimulatie. Als je bijvoorbeeld weeën hebt, stuurt je lichaam pijnsignalen naar je hersenen. Het apparaatje blokkeert deze prikkels via lichte elektrische pulsen.

De GeboorteTENS is een op batterijen werkend doosje ter grootte van een walkman. Aan weerskanten van je ruggenwervel plak je vier speciale pleisters waardoor het apparaatje de pijnprikkels uit het bekken en de baarmoederstreek opvangt. De tinteling in de zone rondom de pleisters stel je in op een voor jou prettig niveau. Voor het opvangen van de weeën is een speciale handschakelaar bijgeleverd.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft ??
Is dit aan te raden ?

Hai,

Ik heb in het begin van mijn zwangerschap een soortgelijke vraag op dit
forum gezet. Ik had ook gelezen van de Tens, en het leek me wel wat.

Mijn verloskundige vertelde me dat de ene vrouw er wel baat bij heeft,
en de ander de tintelingen op je huid die het apparaat afgeeft als
storend en niet ontspannende beschouwt.

Ook wanneer je onder de douche gaat, of in bad (wat ik graag wil doen)
moet je de plakkers afdoen. Het is mijn eerste kindje, en weet dus niet
wat ik moet verwachten.

Ja, dat het pijnlijk zal zijn, zeer zeker. Ik heb uiteindelijk toch
besloten de Tens niet te huren. Misschien kom ik hier bij een tweede
bevalling op terug.

De reactie die ik destijd kreeg op dit forum, waren heel wisselend. De éen zweerde erbij, de andere vond het zonde geld.

De enige manier om erachter te komen, is door het te proberen.

Succes ermee!

Sannes

36 wkn

hallo

Ik heb de tens wel besteld, heb m van de week net binnengekregen. Maar ik moet nog bevallen dus ik kan nog niet vertellen wat mijn ervaring er mee is .  

Het verschilt inderdaad van persoon tot persoon hoeveel het helpt, mn verloskundige had er wel goede ervaringen mee gehad zei ze maar het is van te voren nooit te voorspellen uiteraard. ik heb gewoon zoiets van... voor mijn gevoel doe ik er  zo bijna ALLES aan  om de pijn te beperken (doe ook nog accupunctuur) en tegen die tijd dat de bevalling begint kun je toch niet weer terug. Ik wordt er zelf wel rustiger van omdat ik weet dat ik iets achter de hand heb voor de pijn. Het kan heel goed zijn dat dit psychisch is hoor maar dat zien we dan wel weer. Pijnloos zal het NOOIT worden.

Nou zodra ik ben bevallen (mag binnen nu en 5 weken) dan zet ik mijn ervaring er wel op

groetjes anja

Terug
Bovenaan