Geboorte TENS

Hey meiden,

Ik ben nu 32 weken zwanger en als het goed is komt er binnenkort dus weer een bevalling. Aangezien ik al een keer bevallen ben weet ik dus hoeveel pijn het doet. Ik las nu in de info van de vk dat je ook een geboorte TENS kan gebruiken. Op de site staat veel positieve informatie natuurlijk.
Ik ben wel benieuwd naar de realistische ervaringen.

Wie heeft m gebruikt en hoe vond je dat? Of wie kent iemand die m heeft gebruikt en wil eens aan haar vragen hoe diegene dat ervaren heeft?

Bedankt!
 
hoi
heb toevallig gisteren voor het eerst de geboortetens gebruikt (weeen waren begonnen maar zijn helaas weer spontaan gestopt na uren ploeteren) moest wel even wennen aan de tinteling op mijn rug, had wel het gevoel dat ze de wee intenser maakte, niet pijnlijker maar wel langer. in principe beviel het wel maar ja heb het nog niet tot het einde meegemaakt om te weten of het de hele bevalling werkt. maar ja aangezien mijn verleden van lange bevaling dacht ik baat het niet dan schaadt het niet. in principe tot nu toe positief.
 
hoi mijn eerste bevalling was zeer pijnlijk. Het was 1 en al wee die niet weg te puffen waren. Misschien of waarschijnlijk doordat ik 2 keer ingeleid was en weeopwekkers kreeg. Ik overdrijf niet het was verschikkelijk. Ik wist gewoon niet waar ik kruipen moest van de pijn en krijste het uit. Alleen een hete douche op me buik was fijn en hielp echt behoorlijk, maar dat mocht dan weer niet te lang. Krijg nog medelijden met mezelf als ik er aan terug denk. Ik zag zo op tegen mijn tweede bevalling, maar gezien de heftigheid van de eerste was dat ik zou bijna zeggen een peule schilletje. Kon de weeen wegpuffen. Mijn man kon zich nuttig maken door me te steunen. Dus misschien valt jou tweede bevalling ook wel mee. (misschien ook niet) Lekker is anders natuurlijk. Die hete douche helpt echt tegen de pijn en ik kreeg toen uiteindelijk ook nog een ruggeprik. Had de volgende dag wel spierpijn in heel me lichaam. Verder geen ervaring met TENS sorry.

Liefs Sanne
 
Ik ben bevallen met een geboorte tens. Ik ben nu zwanger van de 2e en weet al dat ik hem weer ga huren!
Het is echt niet zo dat je geen pijn meer voelt, maar het geeft je het idee dat je er meer controle over hebt. Ook is het iets waar je je op kunt concentreren tijdens een wee.
Ik ben binnen 6 uur bevallen zonder verdere problemen.
 
Ik ben ook wel benieuwd naar TENS verhalen. Ik kon hem gratis krijgen (kan bij sommige zorgverzekeringen, o.a. zilveren kruis) dus ik dacht.. waarom niet! Het helpt in ieder geval wel als ik pijn in mijn schouders heb (daar schijn je het ook voor te kunnen gebruiken).

 
Terug
Bovenaan