Geboorte trauma / niet kunnen slapen.

<p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p>Hallo ouders,</p><p>Mijn bevalling is ingeleid en daarbij heeft mijn dochter ook nog de navelstreng om haar nek gehad en haar schouder heeft vast gezeten. Het was traumatisch te noemen. Mijn dochter is nu 12 weken en slaapt gaat al vanaf de geboorte slecht. Ze wil graag slapen maar kan niet slapen omdat ze steeds een trigger krijgt. Valt weg en zwaait /slaat dan een keer met haar armen. Zakt weg en herhaald zich opnieuw. Dit is soms heel erg andere keren minder. Ik heb van alles geprobeerd om haar te laten slapen. Inbakeren compleet over haar toeren ook een draagzak geen succes en zo kan nog 100 dingen noemen die we geprobeerd hebben om haar te laten slapen.Ze slaapt nergens. Bed, box, auto, wandelwagen niet.  Enkel op schoot even. Hazen slaapjes. Alleen in de nacht slaapt ze enige tijd in haar bedje. Met heel veel aanmoediging.  Ze blijft continue alert terwijl ze echt moe is. Ik ben al bij de kinderarts geweest, nee er zou niks aan de hand zijn. Ook onder behandeling van een osteopaat. Constateerde een blokkade in de nek . Het leek iets beter te gaan maar er is terug val en ze weet ook niet wat er is. Nu heb ik zelf het idee dat ze een geboorte trauma heeft. Na aanleiding  van zoeken op internet.  Wie herkent dit en heeft wellicht een tip?</p>

Hi!
Ik herken je verhaal volledig en mijn zoon is 11 weken en we zitten in dezelfde situatie. 

Ik heb 1 tip: laat je niet wegsturen bij de kinderarts! Vraag of ze haar op willen nemen ter observatie zodat ze zelf kunnen zien wat er gebeurt. 
Is er al gekeken of ze misschien (verborgen) reflux heeft of koemelkallergie? 

Heel veel sterkte!

Hoi,

Dankje wel voor je reactie! Ja, ik heb idd ook al maagzuur remmers maar dat helpt ook niet. Ik geef borstvoeding en heb wel eens opgezocht of koemelk klachten overeenkomen maar daar heeft het geen schijn van.

Ik ben al op mijn strepen gaan staan bij de kinderarts en toch zonder iets te doen hebben ze ons weg gestuurd. 

Het advies is steeds laten huilen maar er is in mijn ogen meer aan de hand. Ze kan geen rust vinden. De deskundige weten het niet komen ze met zo'n oplossing ipv dat ze echt naar de oorzaak zoeken.
Ik ga nog eens terug naar de kinderarts  of een andere arts vragen.

Daarom kan ik er ook geen rust in vinden dat er niks zou zijn volgens de artsen etc. De osteopaat is de enige die zegt dat het niet normaal is maar weet helaas niet wat we eraan kunnen doen. Ik  blijf zoeken 

Wat zou er gebeuren als je haar inbakert en gecontroleerd laat huilen wanneer ze naar bed moet? 
Als je het niet tegelijkertijd aandurft, begin dan eerst met inbakeren, maar ik zou het tegelijkertijd doen. Als je zeker weet dat ze voldoende heeft gedronken & boertje, leg haar in bed, eerst 10 of 5 min laten huilen. De eerste paar keer gaat dit moeizaam maar je zult zien dat ze er baat bij heeft.  
Op haar leeftijd zou ze veel moeten slapen, echt zielig zo. Maar, je komt ook nu pas langzaamaan uit de krampjesperiode, ik denk dat ze daar veel last van had.. zou dat kunnen? 

Ook dat geprobeerd maar het werkt niet gecontroleerd laten huilen. Ze blijft het zwaaien houden. Je ziet dat ze pogingen doet. Het is geen maaien wat ze doet. Heel moeilijk dat ze geen rust kan ervaren.

Wat naar... ook dat je zo zoekend hebt en door de kinderarts wordt weggestuurd. Als je zelf het vermoeden het van een geboortetrauma, kijk eens of er in je buurt een fijne homeopaat zit die hier iets over vermeld op zijn of haar site. In mijn omgeving hoor ik hier echt positieve berichten over. Van nachtbrakerijen naar meer rust zeg maar. Wellicht heb je er wat aan en baat het niet schaadt het niet. Succes.

Terug
Bovenaan