geboortegedichtje waarin overleden oma wordt betrokken

Hallo,
Ik ben nu 14 weken zwanger en ben al een poosje aan het denken over het geboortekaartje. Ik zou het heel mooi vinden om hierin een gedichtje te plaatsen met ook een heel kleine noot aan mijn overleden moeder. Zij is namelijk nu net een jaar geleden overleden op 51 jarige leeftijd en we missen haar enorm. Nu vind ik het helemaal moeilijk nu ik zwanger ben, wat had ze dit graag mee gemaakt.
Daarom wil ik in dit gedichtje dus heel kort iets vermelden over hoe dichtbij ik haar voel. Ik heb ook het gevoel dat ons kindje straks iets van haar meeneemt. Zoiets zou ik dus ook mooi vinden om te verwoorden in een gedichtje welke verder heel leuk en luchtig moet zijn (zoals al die gedichtjes in kaartjes).
Kunnen jullie me helpen? Ookal is het een zinnetje waarop ik zelf verder kan borduren.
Dankjewel alvast.

Mijn moeder is ook overleden tijdens mijn vorige zwangerschap toen ik 20 weken was. Ik heb weleens gedacht aan een tekst in de richting van

"je hebt een engeltje van boven meegenomen"

Succes ermee ik mis mijn moeder nog elke dag.

Liefs
Lies

Wat een mooi idee. Het zal niet makkelijk zijn deze zwangerschap. Ik heb zelf mijn moeder nog, dus ik zal het waarschijnlijk niet helemaal begrijpen, maar ik denk dat je haar vaak zult missen.

Ik vind het idee van Lies zelf mooi klinken.

Verder heb ik mijn gedichten uitgezocht in kinderboeken en ook in de gedichtenbundel van Plint (dat is een bedrijf en kun je zo vinden op internet). Daar zitten hele mooie gedichten tussen en ook over begin en eindigheid van leven een enkele. Als je dat doet, laat je dan niet afleiden door lelijke plaatjes op de achtergrond.

Voor mijn 2e dochter hebben we het gedicht "de eerste dag" gekozen.

Anders een keer in een bieb kijken. Trek er vooral wat tijd voor uit dat je het rustig kan uitzoeken.
Heel veel sterkte en vooral een hele fijne zwangerschap.

Liefs,
Tamar

Hoi ,
Ik heb een tekst gemaakt voor op het geboortekaartje waarin ik een beetje verwijs na mn overleden vader..
Weet niet of je eventueel een emailadres heb dan wil k hem je wel doorsturen , wil hem niet op het forum openbaar zetten eigenlijk..
Groetjes

Hoi hoi Debbiej,
Hoop dat je hier op kijkt voor mijn emailadres.
ruppie83@hotmail.com
Ik wil wel heel graag de tekst lezen die jij gebruikt hebt.
Alvast bedankt.

Groetjes

Terug
Bovenaan