geboortegedichtje waarin overleden oma wordt betrokken

Hallo,
Ik ben nu 21 weken zwanger en ben al een poosje aan het denken over het geboortekaartje. Ik zou het heel mooi vinden om hierin een gedichtje te plaatsen met ook een heel kleine noot aan mijn overleden moeder. Zij is namelijk nu net een jaar geleden overleden op 51 jarige leeftijd en we missen haar enorm. Nu vind ik het helemaal moeilijk nu ik zwanger ben, wat had ze dit graag mee gemaakt.
Daarom wil ik in dit gedichtje dus heel kort iets vermelden over hoe dichtbij ik haar voel. Ik heb ook het gevoel dat ons kindje straks iets van haar meeneemt. Zoiets zou ik dus ook mooi vinden om te verwoorden in een gedichtje welke verder heel leuk en luchtig moet zijn (zoals al die gedichtjes in kaartjes).
Kunnen jullie me helpen? Ookal is het een zinnetje waarop ik zelf verder kan borduren.
Dankjewel alvast.

Ik hoor hier helemaal niet, was even aan het kijken of dit gedeelte van het forum al wel nieuw was..
Maar misschien iets van:

"Pak de hand van de liefste beschermengel die je je maar wensen kan en leef een gelukkig leven.

of;

Wij zijn dolgelukkig om jouw papa en mama te zijn en zeker met een beetje hulp vanaf een wolkje, kan ons geluk niet op!

of:
Vandaag heeft de hemel de aarde geraakt,
want jij bent geboren.
Maar toch zal er altijd een sterretje zijn dat van boven extra op je passen zal en bij je/ons zal horen..

Misschien kun je er iets mee?

Groetjes Sas

Hoi dames,

Ik ben zelf niet zo goed in dichten, maar Sas, wat mooi. Je laatste heeft me diep geraakt en ik houd dit in gedachten voor ons eigen kaartje (2 jaar geleden overleed mijn vader, vandaar). Ik hoop at Zogewenst het niet erg zal vinden.

Gr. Tamara.

Ik vind het mooi als iemand zoiets doet en kan het me heel goed voorstellen...

Wij zelf hebben onze eerste dochter verloren...
Eerst dacht ik ook dat we haar wouden noemen op het kaartje van de dochter waar ik toen zwanger van was...

Maar hoe meer ik erover nadacht, hoe meer ik dacht, nee dit kaartje is echt van haar en ik wil dat ze later haar eigen kaartje ook echt ziet als haar kaartje en niet als ook een stukje nagedachtenis, ons verdriet om in ons geval haar overleden zus...

Wij hebben het dus gedaan met..."het is en blijft een wonder..."

Maar snap het heel goed als jullie het wel doen....

hier een paar gedichtjes....

ergens onaantastbaar ver
schitterd dierbaar een mooie ster
en is stil getuige
van ons geluk

bij groot verlies merk je
hoe kwetsbaar je bent
bij groot geluk merk je
hoe geluk je sterkt

geen leven zonder verleden
geen leven zonder toekomst
twee kinderoogjes kijken ons aan
en doen ons met ons leven verder gaan

de regenboog verbindt hemel en aarde...

er is de pijn om het gemis
en dankbaarheid om wat wij kregen

een donkere periode is door zonneschijn verlicht
met de geboorte van onze zoon/dochter
zijn wij weer op een gelukkige toekomst gericht

Allebei heel veel sterkte met het verlies van een ouder, een ouder die je in deze periode zo graag bij je zou willen hebben, waar je je geluk meer zou willen delen, maar vergeet nooit dat ze met ons meekijken....

Liefs Randy
mama van Ninthe* 18-11-2006 en Nova 21-5-2008 en nu 11wk + 2dgn zwanger

Terug
Bovenaan