Geboortekaartjes.. kraambezoek subtiel weigeren?

<p>Hoi :)</p><p>Ik ben bezig met het voorbereiden van onze geboortekaartjes.. nu loop ik tegen het volgende aan...</p><p>Heel eerlijk gezegd heb ik totaal geen zin in maandenlang kraambezoek! </p><p>Naasten als familie en hechte vrienden weten natuurlijk dat ze welkom zijn alleen ik ben nogal een voorstander van rust in huis..heb helemaal geen zin in het geleur aan mijn deur door familie die we normaliter ook weinig zien en hou het dan liever op een babyborrel ergens een keertje waar wij de datum nog niet van weten.. </p><p>Wel weet ik dat als ik selectief ga worden met het versturen van kaarten dat mensen wellicht daarover kunnen gaan vallen, "waarom die wel en ik niet" taferelen.. buiten dat vind ik het ook wel gewoon leuk om de geboorte van onze dochter aan te kondigen zonder dat iedereen zich direct uitgenodigd voelt om de deur plat te komen lopen.</p><p>Hoe doe je zoiets nou subtiel? </p>

Als je weet dat je later nog een kraamborrel wil geven kun je dit toch op het kaartje zetten? Iets van u wordt nog uitgenodigd voor een kraamborrel of bezoek hebben we liever niet aan huis maar komt nog middels een kraamborrel. Misschien een leuk rijmpje verzinnen waaruit het blijkt, dan is het gewoon duidelijk! En de mensen die wel mogen komen kun je dat gewoon persoonlijk zeggen :) 

Wij zelf willen ook voor een kraamfeest gaan! Een aantal mensen weten wel dat ze al eerder welkom zijn! Anderen doen we in 1x d.m.v een feest! Gewoon een extra briefje in het kaartje doen met daarop geschreven dat er nog een uitnodiging volgt!!!

Doe je 2 verschillende kaartjes... 1 voor de mensen die langs mogen komen. 
En 1 voor de mensen waarvan je denkt liever niet.. En daar zet je gewoon subtiel op dat je verder geen bezoek wilt...

Ik snap je keuze voor kraamfeest helemaal! Ik werd echt gek van die visites. Iedere keer weeeer het zelfde vertellen..
Als wij ooit een 2e mogen krijgen dan wordt het zeker een feestje. 
Maar wat ik zeggen wilde... Bij ons kwam er echt niemand ongevraagd. Iedereen appt wel even voor een afspraakje

Terug
Bovenaan