Geboortekaartjes

Hoi meiden,
Wij willen graag zelf het geboortekaartje ontwerpen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Waar moeten we op letten, goede adressen, prijzen. Alle informatie is welkom.

Al vast bedankt,
Kirsten, 28 wk
 
Ga je het alleen zelf ontwerpen of ook zelf maken?
Wij hebben de kaartjes zelf gemaakt: bij de Hema en bij boekhandels verkopen ze standaard kaartjes met envelloppen in verschillende kleuren (ook bedoeld voor mensen die bijv. zelf kaarten maken met theezakjes en zo).
We hebben zelf op de computer de binnenzijde van het kaartje ontworpen (tekst, lettertype, lay-out) en ook zelf afgedrukt op een goede kwaliteit printer. Zag er perfect uit!
Op de voorzijde hebben we een foto van Lennard geplakt (met dank aan de 1-uur service van de fotograaf).
Ons kaartje is vierkant (13x13), de foto ook (10x10) en met een beetje hulp van opa's en oma's was dat zo geplakt en verstuurd.
Misschien een idee voor jullie?

Bijkomend voordeel van dit kaartje (realiseerde ik me pas achteraf) is 1) dat je ze heel makkelijk bij kunt maken (achteraf hadden we er toch nog wat extra nodig) en 2) omdat er een foto op staat was de eerste nieuwsgierigheid al een beetje geremd en viel de drukte in de kraamtijd ook wel mee. O ja, de kosten vielen ook erg mee, ook niet onbelangrijk!

Groeten,

N.
 
Ik heb zelf op internet gekeken maar ben uiteindelijk toch naar de plaatselijke drukker geweest omdat je met zo iemand overleg kan voeren over wat wel en niet kan.

Ik heb zelf de buiten en binnenkant van het kaartje ontworpen. Op de voorkant komt een foto van mijn beschilderde buik (heb ik toen zijn naam op laten schilderen) en de binnenkant heb ik ook zelf gedaan, dat heb ik onderverdeeld in drie vlakken. Links zijn gegevens in het Nederlands, in het midden zijn naam en het versje en rechts zijn gegevens in het engels (zijn papa is amerikaans dus er gaan nogal wat kaartjes naar amerika dus het is wel zo fijn dat ze het daar ook kunnen lezen). Omdat het uit drie vlakken bestaat is ons kaartje een a4 vel wat we dan in drieen vouwen.

We hebben gekozen om het kaartje te laten printen (in kleur)ipv drukken (daar zit verschil in). Uiteindelijk heb ik ruim 180 euro betaald voor 75 kaartjes. Ik weet niet of dat duur is of niet, maar het is wel precies zoals ik het hebben wil (en mijn vriend ook, die vond alles goed).

groetjes, Jane 40 wk
 
op www.poobies.com kun je zelf een kaartje ontwerpen en laten drukken. wij hebben dat bij de vorige baby gedaan. De kleuren van het definitieve kaartje weken wel wat af van het proefdrukje dat we hadden gekregen. Voor 100 kaartjes betaal je ongeveer 200 euro. Deze keer heb ik zelf een kaartje ontworpen en dat laten we digitaal afdrukken bij een bedrijfje in Delft. Kosten voor 100 dubbele kaartjes full color 13x13 cm gerild (zodat je ze kunt vouwen) bedragen 80 euro, maar dan moeten we nog wel zelf de enveloppen kopen.
succes! Joke 38 weken
 
Nou, als ik deze bedragen lees waren wij toch eigenlijk wel erg goedkoop uit (zie eerste reactie).
Wij betaalden 1.50 per 5 kaartjes met envellop (dus 0.30 ct per stuk), en 29 ct per foto (digitale foto afgedrukt op 10x10, in 1 uur klaar).
Totaal dus 59 ct per kaartje, en dan nog wat kosten voor fotolijm en inkt en voor de postzegels natuurlijk. Ongeveer 1 euro per stuk dus, inclusief het versturen!
Maar goed ook want we hebben er 130 gemaakt en die zijn allemaal al op!

Groeten,

N.
 
Terug
Bovenaan