geboortekaartjes

Je verzekering??? Daar heb ik nog nooit van gehoord hoor, ook niet gedaan bij ons 1e kindje.
Je moet je kindje wel binnen een bepaald aantal uur verzekerd hebben, net zoals het aangeven bij de gemeente. Maar verder heb ik nog nooit van meerdere instanties gehoord.

Omdat ik in een dorp woon, liep ik tot week 30 bij de HA en daarna bij de verloskundige, in een stad in de buurt (want ik wilde poliklinisch bevallen en HA gaat niet mee naar ziekenhuis)
Uiteindelijk ben ik in wk 40 onder controle gekomen van gyneacoloog, en onder hen ook bevallen.

Zelf heb ik toen wel naar alledrie een kaartje gedaan, vond ik wel zo netjes, maar ook dat ik volgens mij ieder voor zich.

groetjes Mosy
 
Binnen 30 of 60 dagen moet je je kindje bij je verzekeringsmaatschappij doorgeven.
De verloskundige, de huisarts en verder kun je het ook nog aan de kraamhulp vragen die weten het ook wel
 
Je verzekering? Nou nee,die zeker niet,die bel je wel dat er een kindje geboren is,want die moet natuurlijk wel verzekerd zijn maar aan een geboorte kaartje hebben ze niks,dat is een persoonlijke berichtgeving.Je huisarts wel,die komt vaak ook even langs,maar ook dat is geen verplichting,want hij of zij wordt via de vk ook ingelicht!!

Groetjes!!
 
De verzekering heb ik gebeld een paar dagen na de geboorte van mijn zoon. Dat was zo afgesproken. Hij was wel vanaf zijn geboorte meteen verzekerd.
Verder heb ik de huisarts, de verloskundigepraktijk en het kinderdagverblijf een kaartje gestuurd.

Groetjes Saskia
 
Je móét niks hoor. Maar al jij het leuk vind om hen een kaartje te sturen moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten.Je moet alleen wél aan je verzekering doorgeven dat jullie een nieuw gezinslid hebben om het zo maar te zeggen.En wat je huisarts betrefd,als jij bijvoorbeeld "goed"contact heb dan kan je hun voor de vriendschap een kaartje sturen.
 
Terug
Bovenaan