Geboortekaartjes


Dag allemaal

Even een vraagje: hoever van tevoren moeten de geboortekaartjes besteld en uitgekozen worden.
Ik ben nu al enkele dagen op internet aan het kijken en ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna niets zie wat ik daadwerkelijk leuk vind.
Ik wil graag een geboortekaartje met een foto versturen, maar dat is weer ontzettend duur. Natuurlijk moeten dan ook de kaarten van tevoren besteld worden en foto's gemaakt worden.
Ik ben in december uitgerekend, misschien weet iemand of ik al te laat ben of dat ik snel erachteraan moet gaan.



Owja, als iemand nog leuke ideeën of tips heeft voor leuke, niet zulke hele dure geboortekaartjes wil ik die natuurlijk ook graag horen !!!


Groetjes Kim
(25 wkn + 4 dgn)
 
Hoi Kim

Volgens mij moet het minimaal 8 weken van te voren, maar hoe eerder hoe beter toch!
Willen jullie van te voren foto's maken? Of kan dat pas na de geboorte(tja ik weet niet wat jullie erop willen hebben. Maar waarom laat je bij de drukker niet gewoon een blanco kaartje drukken, wat jullie qua kleur en structuur mooi vinden. Kun je er naderhand de foto op plakken. Stuk goedkoper, tja je moet dan wel heel wat foto's afdrukken, maar bij het kruitvat is dat niet zo duur. Sommige kaarten hebben een inkeping waar je de foto achter kunt steken, hoef je niet eens met lijm aan de gang en is het kaartje zo klaar.
Je moet je de prijs gewoon es laten vergelijken als ze de foto erop printen en als je hem erzelf op doet.
Wel weet ik van een vriendin dat die een tekening erop heeft laten drukken. En dat betaal je per kleur, ik weet niet hoe dat met foto's zit.
Wij gaan voor een zwart wit kaartje. We hebben een hele mooie tekening met houtskool laten maken van onze hond, zij heeft daarop een doek in de bek waarin de baby zit. Dit wordt dan op de voorkant van het kaartje gedrukt.

Veel suc6 groetjes Doortje 23.3 weken
 
Hoi,

Ik heb werkelijk geen idee hoelang van te voren je een geboortekaartje moet bestellen! Mijn vriend en ik hebben wel naar leuke geboortekaartjes gekeken maar er was er eigenlijk niet eentje bij die wij écht leuk vonden.
Wij hebben nu besloten om er zelf eentje te maken compleet met een foto van de kleine op de voorkant.
Straks als het kindje geboren is hoeft mijn vriend alleen nog maar een leuke/goede foto te maken, de gegevens van het kind in te vullen en alles uit te printten.
Zo wordt het kaartje dan heel persoonlijk...

Groetjes Marlene
 
Wij konden ook geen keuze maken voor onze derde. Uiteindelijk zelf digitale foto gemaakt van onze drie meiden samen vlak na de geboorte... We hadden blanko beige kaartjes besteld en onze drukker heeft deze voorzien van de door ons aangeleverde foto in sepia en binnenkant bedrukt. Uiteindelijk was deze nog goedkoper dan het kaartje wat we anders genomen zouden hebben.....
Vergelijken is dus een aanrader!
 
Hoi,
je kunt  voor kaartjes met een foto ook kijken op www.tpgpost.nl, In verhouding zijn ze goedkoop, met name omdat er al postzegels bij het bedrag in zitten. Je kunt vantevoren zelfs alle adressen aanleveren en dan gaan zij het versturen als je dat wilt. Je hoeft alleen nog maar de foto aan te leveren als je bevallen bent.

Veel plezier met speuren, Pietje
 
Hoi,

Ik heb de geboortekaartjes vrij vroeg besteld, de drukker vond dat ook wel prettig!
Ik had ook op internet zitten neuzen maar kon geen 1 kaartje vinden die ik echt mooi vond, dus had ik bedacht op tijd boeken te halen en dan de zoektocht te starten. Natuurlijk vond ik in het eerste de beste boek hét kaartje, nou ja toen zei ik tegen de drukker moet ik al bestellen of zal ik later terug komen, hij vond dat ik wel kon bestellen. Had hij ook alle tijd voor de proefdruk enzo. Maar het moet minimaal 8 weken van te voren.
Voor foto kaartjes, je kan ze ook heel makkelijk zelf maken. Ga naar een 'hobby-winkel' daar kan je paspartou-kaartjes kopen waar je een foto in kan doen. Laat je de mooiste foto van je baby bij de 1-uurs service zo vaak af drukken als nodig, je zorgt dat je de tekst op de kaartjes hebt geprint of klaar hebt staan in de computer en 1 a 2 dagen later kan je de kaartjes op de bus doen. Is een goedkopere, creatieve en leuke oplossing voor fotokaartjes.

groetjes kirsten
34w5d
 
Terug
Bovenaan