geboortekaartjes

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik weet niet of links naar sites nog mogen,  maar ik probeer het toch maar.
Bij onze dochter (nu 9 maanden) heb ik lang gezocht naar een leuk geboortekaartje. De 'gewone standaard' mappen bij drukkerijen vonden we maar niets, dus ik heb veel op internet gezocht.
UIt eindelijk ben ik geslaagd bij:  www.ikkies-geboortekaartjes.nl .
Ook leuk vond ik: www.hipdesign.nl
www.jillejille.nl
www.kaartmix.nl
www.dadada.nl
www.saakje.nl
Dit zijn al best veel sites, maar weet iemand nog meer leuke sites??
Of heeft iemand andere leuke ideeen??

gr,
Sabine

wij hebben kaartjes laten maken bij geboortepost.nl. Ze hebben voorbeeld kaartjes maar je kan ook zelf ontwerpen of deels ontwerpen. Wij hebben voor het laatste gekozen. Je kan proefdrukken krijgen voor ik geloof 2.50 euro, dus dan kan je alvast zien hoe het eruit komt te zien, en wat je wil aanpassen.

De kaartjes waren 1.50 per stuk incl. verzenden, werden de volgende dag al verzonden. Ik ben er erg tevreden over, zeker de moeite waard om op de site te kijken, al is het maar om een idee op te doen. Mijn broer heeft zijn kaartjes ook bij hun laten maken.

Wij hebben zelf een kaartje ontworpen en zijn met ons ontwerp op memorystick naar een drukker gestapt. Werkte prima en werd erg leuk. Nu bij de tweede wel lastig om een leuk vervolg te bedenken, maar we hebben nog even!

ijsjes

Ik heb het geluk dat mijn vader handboekbinder is.
De geboortekaartjes van mijn zoontje zijn dus door opa gemaakt!
Ik wilde graag iets aparts en heb me laten inspireren door de ouderwetse geboortetegeltjes; alle "kaartjes" werden dus een soort geboortetegeltjes van karton die opgehangen kunnen worden.
Omdat mijn zoontje in het chinese jaar van de aap is geboren staat er een aap in blind druk op (zodat je hem alleen bij bepaald lichtval ziet en kunt voelen).
Voor dit kindje gaan we dus weer iets in dezelfde trand maken (al wil ik dit keer vrolijkere kleuren gebruiken) en er komt een varkentje (jaar van het varken) op te staan!
Hier een vb van de kaartjes van mn zoontje (een in blind druk en een in kleur zodat je het aapje goed kan zien):

Wij hebben bij de geboorte van onze dochter haar naam in zand geschreven en daarvan een foto gemaakt die in zandkleur op het geboortekaartje prijkte. We kregen er erg veel positieve reacties op. Haar tweede naam is Marijn, wat natuurlijk al een associatie heeft met de zee en het strand en een kaartje met zand vonden we daarom toepasselijk. Of we de bij de tweede voor eenzelfde soort kaartje kiezen, weten we nog niet.

Ja hoor dames, ik heb nog een leuke aanrader : www.babygrafix.be Hele lieve toffe mensen met engelengeduld ! Moderne originele kaartjes die ze leveren in België én Nederland. Ben er zelf helemaal weg van ! Je kan er ook de doopsuikerkaartjes laten maken evenals bv een poster van je kaartje; altijd leuke herinnering om bv op de baby's kamer te hangen. Enfin, alles kan, ook spelen met alle kleuren in de bestaande collectie. Kijken maar !

Groetjes
Cindy

via de site van de vorige schrijfster (leuk trouwens!) kwam ik ook nog op:
http://www.bysanna.nl/

gr,
Sabine

Terug
Bovenaan