Geboortekaartjes!!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik zit wel eens op internet te kijken naar geboortekaartjes, maar vroeg me nou af vanaf wanneer kan je nou echt geboortekaartjes kan bestellen?
Doe je dat al in het begin van de zwangerschap, of pas op het einde?

Gr, Sabine

Hoi!
Bij onze dochter hebben we ongeveer in het midden van de zwangerschap kaartjes besteld. Met de tekst en alles.. We kregen eerst een proefdruk om te zien of we tevreden waren. En toen de kleine geboren was moesten we bellen voor het geboorte gewicht, de tijd en datum enz. Dat werd toen meteen op de kaart gedrukt en dezelfde dag nog naar ons opgestuurd. Dus de volgende dag hadden we de kaarten in huis en konden we ze gaan schrijven en op de bus gaan doen!
Ik hoop dat je er wat aan hebt :D

xx Bren

Hoi!

Ik ben nu bijna zes maanden zwanger. Ik heb van de week boeken met geboortekaartjes opgehaald en samen met mijn man een leuk kaartje uitgezocht. Begin september ga ik ze bestellen en een proefdruk laten maken.

De een vind het erg vroeg, de ander vind dat ik lekker op tijd ben ben en de ander dat ik laat ben. Er is dus geen maand van je zwangerschap waarin je ze zou moeten bestellen. Persoonlijk zou ik drie maanden erg vroeg vinden, maar acht maanden weer erg laat. Stel je voor dat je kindje eerder komt, dan moet je na de geboorte in alle haast een kaartje uit gaan zoeken en is er geen tijd meer voor een proefdruk!
Maar er zijn genoeg vrouwen die het wel pas gaan uitzoeken als ze net met zwangerschapsverlof zijn, dus al 8 maanden zwanger zijn. Het is net wat je zelf wilt. Als je wat leuks hebt gezien en je kunt niet wachten bestel je ze toch gewoon! Veel plezier met uitzoeken, er is zoveel keus, leuk, maar maakt het ook lastig!

De meeste drukkers (internet of niet) hebben graag dat je de kaartjes 2 tot 3 maanden voor de uitgerekende datum besteld. Dan hebben ze tijd genoeg om alles wat kan alvast voor te drukken, maar hoeven ze niet te lang op  de betaling te wachten. Je betaald meestal pas als je de kaartjes ontvangen hebt, na de bevalling dus. Maar als jij al eerder wil bestellen, maken ze daar vast geen probleem van denk. Maar later dan met ong. 32 weken zwangerschap zou ik toch niet wachten, al is het alleen maar dat je dan weer iets van je 'lijstje' kan schrappen, en aan het einde heb je toch al zoveel dingetjes nog te regelen.

gr. Peet
(33 +6 weken)

Terug
Bovenaan