Geboortekaartjes!!!

Hallo allemaal, even een vraagje!!! Wij willen onze oudste zoon graag betrekken bij het hele proces van een broertje of zusje krijgen. Graag willen we een geboortekaartje waar hij dan ook op staat met de kleine. Fotokaart zal het dan worden....heeft iemand dit al gedaan of is er mee bezig. Hebben jullie tips via wie ik dit zou moeten doen of moet je dan gewoon een fotograaf bellen ofzo...?

Ik hoor het wel van jullie...

Groetjes
Patty

Dag Patty.

ER zijn heel veel soorten en maten geboortekaartjes met foto's.....
Merken zijn
Angelique Lemmens ofwel Geboortedorp
Nicole Ankersmit
Schattekus
Hip Design
Poobies
Geboortepost
Markies
(en er zijn er veeeeel meer)
ZoeZodesign

Van de bovenste 2 maken ze zelf foto's maar je kan ook zelfgemaakte foto's opsturen, digitaal.
Zij kijken dan welke foto's je kwalitatief goed kan gebruiken..

Zoezodesign.nl, daarvan weet ik dat zij digitale foto's gebruikt. Je kan bij haar altijd een proefdruk bestellen...... Zij maakt een kaart helemaal naar jullie wensen...

Succes met kiezen is deze brede keuzewereld van geboortekaartjes

Juultje, geboortekaartjesverzamelaarster (heb je er nog over voor in mijn verzameling?):

Ik denk dat je het beste een merk kan mailen welke je aanspreekt en afspraken mee maken.

hi,

ik laat zo'n foto door een fotograaf maken (is collega) en via de drukker laat ik het afdrukken etc. Maar als je zelf een mooie foto kan maken kan je dat toch ook doen?

groetjes davina

Drukkerijen maken vaak ook wel kaartjes naar wens van de jonge ouders. Voor de geboorte kunnen ze de basis van het kaartje dan alvast maken, de teksten/kleur/vorm van het kaartje. En dan kun je zelf ook altijd nog foto's maken. De mooiste foto's heb je wel als het kindje een dag oud is en maak dan gewoon veel foto's. Het is moeilijk om foto's te maken met 2 kinderen, maar door veel foto's te maken moet er altijd wel een goede 1 bij zitten!! Zorg wel voor een goede resolutie en scherpe foto, maar daar kan de drukker je ook alles over vertellen. Desnoods neem je je camera van te voren  even mee naar de drukker, dan kan hij altijd even zien of de kwaliteit van de foto goed genoeg is.

Ik heb tijdje terug foto's gemaakt voor mijn zwager en schoonzus, bij de geboorte van hun dochter. Hun zoontje was toen bijna 2. Wel heb ik toen van te voren ook nog foto's gemaakt van de buik + zoon en de zoon bij het wiegje, met een knuffel... Gewoon hem laten spelen eigenlijk, en dan proberen spontaan foto's maken. Dan heb je altijd wat achter de hand. Uiteindelijk hebben ze 3 foto's gebruikt. Eén grote met broer en zus en 2 kleinere foto's, eentje waarbij de zoon in de wieg kijkt   en eentje met een grote beer.

Succes!! Het is zeker wel mogelijk, en op zo'n manier heb je wel een heel eigen en persoonlijk kaartje!!

Liefs Rixt

Ik ben fotografe en maak geregeld geboortekaartjes.
Hartstikke leuk!!!
Ik raad altijd wel aan om ook aan de baby te denken!
Niet alles draait om  het oudere  broertje of zusje!!
Daarom maken veel ouders voor de geboorte al een korte sessie van buik
met broer/ zus. Vlak na de geboorte ga ik langs om foto's te nemen van de baby.
De babyfoto komt op de voorkant, met als kleine foto'tjes
broertjes of zusjes aan de zij.
Heel af en toe wordt een broer of zus voorop gekozen; maar zelde! Terwijl ik wekelijks een geboortekaartje maak!
Wel wat duurder als een standaard kaartje. Prijzen liggen tussen de 2,60 en de 3,30 per kaart. De eerste korte sessie kost 115,-. De baby sessie en ontwerpkosten zijn ongeveer 95,-
Kortom; je moet opzoek gaan naar een leuke fotografe

Terug
Bovenaan