geboortekaartjes

hoi allemaal.

Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wanneer jullie de geboortekaartjes gaan uitzoeken en hoe jullie dat doen. Via een site of zelf maken of laten doen.
Wij weten al wat het word en willen daar ook het kaartje naar maken maar heb nog helemaal geen idee wat voor iets het kaartje word.
En wanneer moet je zoiets eigenlijk regelen?

groetjes sandra

Ik heb er geen ervaring mee omdat het m'n eerste zwangerschap is, maar ik ben er wel mee bezig (rare prioriteiten hier haha, nog geen hoekje van de babykamer is klaar, maar wel bezig met kaartjes..). Het kan geen kwaad denk ik om in ieder geval te checken wat de 'levertijd' of ontwerptijd is bij diverse sites en/of instanties.
Omdat ik op een kunstopleiding werk heb ik 2 studenten gevraagd om een kaartje (of andere geboorte-aankondiging) te ontwerpen. Ben heel benieuwd!
Verder zijn er nog een heleboel sites te vinden waar je zelf iets kunt maken, evt. met foto of zo, of een compleet ontwerp kunt kiezen.
Wat trouwens ook leuk is, hebben wij ook voor onze bruiloft gebruikt, is de site www.moo.com: je kunt er kaarten maken (wel prijzig) of stickers of minicards. Deze laatste hebben wij oa gebruikt als uitnodiging voor ons bruiloftsfeest. Leuke kleine kaartjes die je aan vrienden en collega's kunt uitdelen. Een collega heeft ook de minicards gebruikt met babyfoto's van zijn pasgeboren nichtje.
groetjes, Rudy

Wij zijn voor het kaartje naar de drukker gegaan en hebben daar wat boeken meegenomen.
Het duurde even voordat we Het kaartje hadden gevonden, maar we hebben er toch al 1-tje uitgezocht.
Binnenkort laten we een proefdruk maken, en krijgen we de envelopjes alvast mee zodat we die kunnen gaan schrijven.
Als de kleine dan geboren is moeten we alleen de naam en datum nog doorgeven en hebben we ze snel in huis.

Hoi Sandra,