geboortekaartjes

hoi allemaal.

Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wanneer jullie de geboortekaartjes gaan uitzoeken en hoe jullie dat doen. Via een site of zelf maken of laten doen.
Wij weten al wat het word en willen daar ook het kaartje naar maken maar heb nog helemaal geen idee wat voor iets het kaartje word.
En wanneer moet je zoiets eigenlijk regelen?

groetjes sandra

Ik heb er geen ervaring mee omdat het m'n eerste zwangerschap is, maar ik ben er wel mee bezig (rare prioriteiten hier haha, nog geen hoekje van de babykamer is klaar, maar wel bezig met kaartjes..). Het kan geen kwaad denk ik om in ieder geval te checken wat de 'levertijd' of ontwerptijd is bij diverse sites en/of instanties.
Omdat ik op een kunstopleiding werk heb ik 2 studenten gevraagd om een kaartje (of andere geboorte-aankondiging) te ontwerpen. Ben heel benieuwd!
Verder zijn er nog een heleboel sites te vinden waar je zelf iets kunt maken, evt. met foto of zo, of een compleet ontwerp kunt kiezen.
Wat trouwens ook leuk is, hebben wij ook voor onze bruiloft gebruikt, is de site www.moo.com: je kunt er kaarten maken (wel prijzig) of stickers of minicards. Deze laatste hebben wij oa gebruikt als uitnodiging voor ons bruiloftsfeest. Leuke kleine kaartjes die je aan vrienden en collega's kunt uitdelen. Een collega heeft ook de minicards gebruikt met babyfoto's van zijn pasgeboren nichtje.
groetjes, Rudy

Wij zijn voor het kaartje naar de drukker gegaan en hebben daar wat boeken meegenomen.
Het duurde even voordat we Het kaartje hadden gevonden, maar we hebben er toch al 1-tje uitgezocht.
Binnenkort laten we een proefdruk maken, en krijgen we de envelopjes alvast mee zodat we die kunnen gaan schrijven.
Als de kleine dan geboren is moeten we alleen de naam en datum nog doorgeven en hebben we ze snel in huis.

Hoi Sandra,

We willen zelf een geboortekaartje ontwerpen, maar zijn er nog niet helemaal uit waar we dat handig kunnen doen. Iets op internet ontwerpen en dan naar de drukker stappen of àlles via internet regelen...
Van onze dochter hebben we een kaartje uit een boek gehaald, die vind ik ook nog steeds leuk!

Liefs, K

Hoi

Met het uitzoeken van onze trouwkaart werd ik niet zo blij van de bestaande kaartjes. We hebben hem toen zelf gemaakt via www.poobies.com. Was helemaal niet moeilijk.
En aangezien ik denk dat ik nu ook weer niet echt blij wordt van de bestaande boeken, ben ik al aan het surfen geweest. Wel een hoop verschil in prijzen.

Laten we eerst eens de knoop doorhakken wat betreft de namen, pfoef wat een moeilijke klus.

Succes Froukje

hoi hoi

Wij gaan, net als bij onze 1e, het kaartje zelf ontwerpen.
We werken met foto's en we gaan verder in de stijl van het 1e kaartje.
We zijn bij de drukker geweest. Die gaf aan dat je rond de 30 wkn toch wel je keuze gemaakt moest hebben.. Dus wij gaan actie maken.
We maken komende week foto's en dan gaan we weer naar de drukker, zodat zij aan de slag kunnen met een proefdruk....
Ik ben benieuwd.

Groetjes,
mama Peet

He hoi,

Wij hebben al een kaartje gevonden en net als bij onze vorige 2, hebben we boeken gehaald bij de drukker en daar uit een kaartje besteld.
Binnenkort krijgen we de proefdruk en ook alvast de enveloppen om te gaan schrijven.
Wat het tijdslimiet betreft,onze drukker rade ons aan om de kaarten min 2 maanden van te voren te bestellen, zodat je zeker weet, dat alles optijd   af en binnen is.

Groetjes Berdien

He Sandra,

Gewoon naar de drukkerij gaan en daar wat boeken meenemen als je niet online zelf een kaartje wilt ontwerpen. Veel uitgevers van geboortekaartjes hebben hun collectie tegenwoordig ook online staan, dan kun je ook al wat voorwerk doen! Kzal wat links toevoegen. En je woonde in Helmond toch? Black en Colors (industrieterrein in Stiphout) heeft veel keuzemogelijkheden, net als drukkerij Noten.

http://www.intercard.nl/index_N.html

http://www.mercard.nl/

http://www.geboortekaartjes.nu/

Terug
Bovenaan