Geboortekaartjes...

A

Anoniem

Guest
Volgens mij ben ik hier héél vroeg mee, maar ik vind het wel leuk om naar geboortekaartjes te kijken :-D

Ik vroeg me af of jullie nog leuke tips hebben. Vooral wat betreft de tekst die erop moet. Natuurlijk de naam, gewicht, lengte en  gegevens van papa en mama, maar wat zet je er verder op? Je ziet vaak iets als "wij rusten tussen zo en zo laat".

Hebben mama's hier ervaring mee? Welke rusttijden zijn handig?
Nog andere tips voor wat er wel of niet op het kaartje zou moeten?

Groetjes, Lotte

Hoi hoi,

Ik vind het helemaal niet vroeg. Het is toch hartstikke leuk om daarmee bezig te zijn!
Tja wat "moet"je erop zetten. Wij hadden op ons vorige kaartje alleen naam en adres (gemaakt nav mijn eigen kaartje) daar kwam inderdaad veel commentaar op. Maar het is maar net wat je wil. Als ze langskomen kan je ook nog alles vertellen (dat wil je toch graag over het algemeen)
Naam/gewicht/geslacht (als ze het aan de naam niet kunnen zien, of aan het kaartje)/lengte/ kleur ogen/een leuk gedichtje of uitdrukking/rusttijden (13-16 ongeveer ofzo)/adres/sommigen zetten ook een envelopje erop als kadotip/bellen voor afspraak.

Ik hoop dat je zo ook ideeen krijgt!

Wij zijn hier iedergeval druk bezig, want wij willen ze graag zelf maken, een hele uitdaging maar erg leuk!!!

Heel veel succes en plezier!!

Groetjes Bertine

Ik ben ook al aan het kijken naar kaartjes hoor! Leuk juist om mee bezig te zijn.
Wat je erop zet, hangt natuurlijk helemaal van jezelf af. Bij onze eerste dochter hebben we geen lengte en gewicht erop gezet, alleen haar naam.
Verder hebben we erbij gezet:svp even bellen voor bezoek. Een rusttijd hadden we er niet op staan maar dat gaan we deze keer zeker wel doen. Vooral 's avonds, bv na 21.30. Hoe vaak we hebben meegemaakt dat mensen tot na 22.30 bleven hangen... En ik maar geeuwen... En ik zou ook iets neerzetten als : "bezoek is fijn, maar mag het in de kraamtijd zijn". Bij ons durfden de meeste mensen pas na een tijdje te bellen. Daardoor hadden we in de kraamweek niet zoveel bezoek (op zich wel prettig) maar ook de weken erna niet. En toen ik na 10 weken weer ging werken, ging ineens iedereen pas bellen. Dat vond ik dus niet zo handig, liever de eerste weken wat drukker maar als je eenmaal aan het werk bent, staat je hoofd niet meer zo naar bezoek.

Groetjes,
RV

Haha hier nog zo eentje die al met geboorte kaartjes bezig is
wij hebben er zelf 1 gemaakt mijn vriend is handig met de computer dus die kan dat wel.
We hebben alleen de voorkant klaar hoor
Ik zit er ook heel erg aan de te denken wat er op moet over intertnet aan het zoeken enz.
Tekst voor de visitie: wil je mijn oogjes zien twinkelen, laat dan eerst papa's telefoon rinkelen
Dat gaan wij er op zetten nu alleen nog een klein mooi gedichtje zoeken achja hebben nog de tijd zit pas op de helft

Liefs Amanda
19w en 6d

Nog even over de rusttijden:
We hebben het nog nooit op een geboortekaartje gezet, maar als mensen bellen voor bezoek, dan zeggen we 'smorgens of 's avonds, en dan van half 8 tot uiterlijk negen uur. Ik weet gewoon dat ik echt niet meer trek en ik wil ook gewoon genoeg tijd overhouden voor de andere kinderen, die hebben het zowiezo al wat moeilijker met alle veranderingen en dan is het juist beter als het voor hen niet al te druk is. "s avonds liggen drie van de vier om zeven uur op bed en onze oudste heeft gewoon dan even wat geluk, mag even helpen en zo, of de baby laten zien....

Voor de rest heel veel plezier met het maken van jullie kaartjes, ik vind het altijd weer errug leuk en heel speciaal.

Veel liefs Hilma.

Ik ben er ook al mee bezig hoor!

wij hebben het gedicht al klaar, en verder doen wij de standaard gegevens erop. Nu zetten wij geen rusttijden er op, maar wel dat we vooraf gebeld willen worden.

Bij de eerste hadden we dat niet en toen was het eerste weekend in de kraamtijd heel druk.Dat was niet erg, maar nu willen we in de middag perse geen bezoek, omdat onze oudste dan van school komt. En wij willen dan graag ook aan hem aandacht geven en vragen hoe het op school was.
Als het huis dan vol visite zit of er ander bezoek is, dan kun je niet even lekker met hem bezig zijn en dat willen wij niet.
Daarom vragen we de mensen nu om vooraf te bellen, dan hebben we zelf controle over onze agenda.

Wij gaan overigens hetzelfde kaartje doen als bij onze eerste. Alleen de foto's dien op het kaartje stonden van een fictieve baby, laten wij vervangen voor foto's van onszelf met de oudste erbij.

gr mama van MD

Bedankt voor jullie reacties en tips!

Ik zit nog een beetje te twijfelen over die tijden, maar ik denk dat ik het er toch maar in ga zetten. We hebben een vrij uitgebreide kennissenkring en ik ben een beetje bang voor doorlopend bezoek de eerste periode. Volgens mij is het ook wel belangrijk om uit te kunnen rusten en natuurlijk te wennen aan de nieuwe situatie met een baby'tje thuis.

Het lastige is alleen dat de rusttijden wat lastig in te schatten zijn. Je weet natuurlijk ook niet wat het ritme van de baby is. Maar meestal zie je iets van: "Tussen 13.00 en 16.00 en na 21.00 uur rusten wij" ofzo.

Het is natuurlijk hartstikke lief dat mensen langs willen komen en de nieuwe spruit willen ontmoeten, maar tijd voor je eigen gloednieuwe gezinnetje is natuurlijk ook belangrijk ;-)

We zijn er trouwens ook over uit, dat ook wij gaan proberen om zelf een kaartje te ontwerpen! Toch wel een hele leuke klus inderdaad!

Groetjes, Lotte

Ik heb net op internet zitten snuffellen naar geboortekaartjes......Heerlijk!!!   Wat zijn er weer leuke kaartjes.
We hebben voor onze vier kinderen elke keer nog een ander kaartje uitgezocht, dus dat doen we nu ook weer. Wel zijn ze allemaal een beetje in de zelfde stijl en passen ze ook wel bij elkaar.   Ik heb ze namelijk allemaal ingelijst op onze slaapkamer staan, dus ook deze moet er wel weer bij passen.   Ik denk dat ik hem al heb gevonden! Nu even kijken of mijn man lief dat ook zo vind......

Terug
Bovenaan