Geboorteplan?

Hebben jullie ervaringen met een geboorteplan of er zelfs al een opgesteld?
Ik moet dat nu gaan doen, het moet voor mij de keus makkelijker gaan maken voor een natuurlijke bevalling of een keizersnede. (moet iig in het ziekenhuis bevallen) Vind het echt heeeel erg moeilijk en zie er nu al erg tegenop. Ook al is dit mijn 2e zwangerschap (1e geplande keizersnede)
Maar ik heb totaal geen id wat ik in het plan moet zetten. Iemand tips?

Groetjes Connie
Uitgeteld op 20 aug.
 
Eerlijk gezegd heb ik daar nog niet echt over nagedacht... Weet wel dat ik in ieder geval in het ziekenhuis wil bevallen, maar verder hoe en wat nog niet..
Jij hebt bij je eerste een keizersnede gehad, is het dan niet zo dat je bij de tweede ook vanzelfsprekend een keizersnede krijgt? Tenminste dat hoor ik hier en daar weleens?
Mocht je er niet uitkomen, kun je je plan misschien met je VK bespreken, misschien heeft zij tips of adviezen.
Succes ermee!!

Grappig trouwens, we zijn op dezelfde datum uitgerekend!!
 
De verloskundigen bij onze praktijk vragen er ook regelmatig naar, maar ik ben er heel stellig in: van mij hoeft het niet. Het is onze eerste, dus ik heb geen idee wat me te wachten staat (behalve dat het veel pijn zal gaan doen...) dus hoe kan ik zoiets 'plannen'..? Ik zie het wel, sowieso wil ik in het zh bevallen.
Ik ben trouwens ook uitgerekend op de 20e :).
 
haha wat leuk op ook op de 20e.

Fa1985 Het is tegenwoordig niet meer zo dat als je bij je eerste een keizersnede hebt gehad, dat dat bij de volgende ook moet. Wel als de eerste 2 keizersnedes zijn geweest. Ik had gister een afspraak met een verpleegkundige die ons erbij moest helpen, maar van haar zijn we niet veel wijzer geworden helaas. En over 2 weken moet ik naar de gyn en zouden we het bespreken. Vandaar mijn vraag ;)
 
In een bevallingsplan kun je ook zetten wie je er bij wil hebben, wat je bevallingshouding wordt. Of je het kindje zelf aan wil pakken, navelstreng wilt door knippen etc etc.
Erg handig voor diegene die de bevalling begeleid en voor jou zelf , zodat ze niet steeds van alles hoeven te vragen in het heetst van de strijd. En natuurlijk kun je tijdens de bevalling nog van mening veranderen.

Zo wil ik bijv. niet vaker getoucheerd worden dan nodig is, en wil ik zo lang mogelijk op de been blijven.
(Dit wordt mijn derde kindje, dus weet nu beter wat ik wel en niet wil)

Bij ons krijg je bij de verloskundige een vragenlijst die je gewoon in kunt vullen, wel zo makkelijk en zo vergeet je ook niks.Deze lijst wordt bij de nacontrole besproken.

Hoop dat dit je wat duidelijkheid geeft......
 
Zo'n lijst klinkt een stuk handiger dan dat je het allemaal 'zelf' moet bedenken... Zeker voor voor als je dus totaal geen idee hebt van wat je te wachten staat ;).
 
Misschien handig om samen zo'n lijstje te maken. Wat komt er in het bevallingsplan:

- plaats van bevalling
- natuurlijk of keizersnee
- wie je er bij wil hebben
- wat wordt je bevallingshouding
- of je het kindje zelf aan wil pakken
- wie knipt de navelstreng door
- wil je pijnstilling en welke
- wil je de kleine gelijk aan je borst

etc etc.. misschien kunnen mensen nog aanvullen? (gewoon kopiëren plakken van mijn bericht en aanvullen) Ik ben ook wel benieuwd want ik wil ook zo'n plan maken..

 
- plaats van bevalling
- natuurlijk of keizersnee
- wie je er bij wil hebben
- wat wordt je bevallingshouding
- of je het kindje zelf aan wil pakken
- wie knipt de navelstreng door
- wil je pijnstilling en welke
- wil je de kleine gelijk aan je borst

_ hulpmiddelen: bijv de baarkruk
_In bad bevallen
 
Terug
Bovenaan