Geboorteplan

A

Anoniem

Guest
Zo.... heb me vanmorgen maar eens gestort op het geboorteplan. Vond het wel lastig hoor...Zeker omdat je geen echt idee hebt wat je gaat overkomen, alleen de verhalen.

Ben benieuwd wat de verloskundige ervan vindt (al bespreken we dit pas in week 36) of het realistische genoeg is. Ik vind eigenlijk van wel, maar ja je weet maar nooit..

Volgende plan: lijstje voor mijn man en de tas

Dan kun je je eventuele wensen enzo opschrijven. Ze raadden het mij aan aangezien ik er nogal als een berg tegenop zie.. verloskundige gaf de laatste keer aan dat hte ook makkelijk is bij de overdracht van de verlos naar de gyn als dat nodig is.
Als je erop googled kom je wel wat voorbeelden tegen

Ik heb het er vanmorgen toevallig nog even met de poliverpleegkundige over gehad. Ik krijg een apart consult met de Gyn om over mijn vragen en wensen te praten. Ik zet ze vtv op papier.

Mijn vorige bevalling is nogal heftig geweest en ik merkte dat ik nu ik weer zwanger ben daar een soort last van kreeg, eerder niet zo eigenlijk. Nu heb ik vooral vragen over waarom dingen gegaan zijn zo als ze gegaan zijn en of bepaalde dingen anders kunnen.

De verplk vertelde dat ze bij ons in t zh bezig zijn een soort standaard voor een geboorteplan te ontwikkelen die ze aan iedere zwangere mee kunnen geven die daar zal gaan bevallen. Wel goed vind ik.

Denk echter wel dat je je vtv moet realiseren dat het tijdens je bevalling allemaal toch heel anders kan lopen, bijvoorbeeld als er complicaties optreden... Ik had mijn kindje graag even bij me gewild meteen na de bevalling, maar dat kon niet. Heb hem een paar uur later een klein kwartiertje vast gehad en daarna pas de volgende ochtend, een hele nacht later... Niet echt m'n droombeeld...

Ik hoop dat het deze keer minder heftig verloopt en we de eerste tijd wel even samen kunnen zijn.

Dat moet je je idd goed realiseren.. Daarom bespreek je het ook.. Ik heb het ook in die trant geschreven..als het niet anders kan enzo....

Kan me voorstellen dat zo'n eerdere ervaring toch een dreun meekrijgt voor een volgende keer hoe goed je het ook verwerkt. Fijn dat er wel veel aandacht voor is.

Terug
Bovenaan