Geboorteplan

Heey meiden,

Nu de bevallingen naderen, vroeg ik mij af of jullie ook een geboorteplan hebben...
Ik ben er druk mee bezig namelijk.
Vanmiddag heb ik een gesprek met de kinderarts over het plan na de bevalling.
Het protocol in het ziekenhuis is dat ik 48 uur moet blijven....maar mijn internist begrijpt daar helemaal niks van. Mijn kleintje merkt namelijk helemaal niks van mijn kwaal....dat heeft hij ook bewezen met een bloedonderzoek.
Dus vandaag maar even praten met de kinderarts. Daarnaast werden mijn twee oudsten meteen geprikt na de bevalling voor bloedonderzoek...zooo sneu als ze bloed aan het stropen zijn uit een pasgeboren voetje.... Maar dat onderzoek doen ze ook met de hielprik....dus totaal onnodig lijkt mij om het twee keer te doen.
Bij beide bevallingen was ik zo in extase na de geboorte dat ik er niks van heb gezegd...omdat ik het allemaal niet wist.
Nu wil ik goed voorbereid erin gaan...
Tevens wil ik mijn dochtertje bij de bevalling en staat mijn zus thuis stand by voor mijn zoontje.
Ik wil geen pijn bestrijding en meteen de baby bloot op mijn lijf. Ik ga zelf de navelstreng doorknippen dit keer. Wil ik echt zooo graag een keer doen!!
En mijn vriend wil de kleine zelf aankleden.
Genoeg plannen hier al dus :)
En ik snap heel goed dat het allemaal plannen zijn natuurlijk die alleen kunnen als het voorspoedig verloopt. Anders hebben wij natuurlijk niks te wensen!

Ben benieuwd wat jullie als plannen hebben!

Fijn weekend ook!

Liefs Brigitte

Hey Brigitte,

hier heb ik niets eens over nagedacht, maar wel slim om dat wel te doen..
Ik had meer zoiets van, ik weet niet wat me te wachten staat dus laat het maar over me heen komen..
Ik ga er eens over na denken, maar heb dus nog geen plannen :)
Succes met je gesprek bij de kinderarts en ook een heel fijn weekend!

Groetjes Kim

Kunnen ze geen navelstrengbloed nemen? Dan hoeft de kleine helemaal niet geprikt te worden?

Wij wilden destijds ook wat onderzocht hebben. Dat kon via het navelstrengbloed.

Heel goed dat je bepaalde dingen nu al voor jezelf opgesteld hebt!

Bedankt voor jullie reacties!!

De kinderarts was heel erg blij dat ik kwam en is van alles uit gaan zoeken. Uiteindelijk blijkt dat mijn internist gelijk heeft en ons kleintje nergens last van heeft!
En loop ik dus al die tijd bij de gyn...maar was niet eens nodig!!
Ik mag dus zelfs thuis bevallen...maar weet nu even niet zo goed of ik dat wel wil...
Maar mag dus wel na de bevalling als alles goed verloopt meteen naar huis en niet zoals het protocol voorschrijft 48 uur blijven...
Dat moest ik wel met de oudste 2 en dat vond ik zo jammer!
En ze hoeven dus ook geen bloedonderzoek te doen!!
Ik heb alles zwart op wit laten zetten!

Bij mijn oudsten hebben ze én uit de navelstreng bloed gehaald en uit de voetjes....zooo sneu!! En dat zijn dan wel kleine buisjes...maar voordat die gevuld zijn....

Dat blijkt dus allemaal niet nodig!!! Opgelucht en blij dat ik nu met een geboorteplan werk!
Maar Liff, welke site bedoel je?? Misschien dat ik nog punten vergeet??

En ook bij een keizersnede kun je een plan maken hoor. Of je vriend de baby kan aankleden, wie je er als eerste bij wilt hebben...En ook heb ik hier gehoord dat ze vaak ook de baby nog bloot houden tot ze bij je gelegen hebben...dat kun je hier in het ziekenhuis aangeven bij een keizersnede. Mits natuurlijk alles goed is met de kleine en jou!

Succes allemaal!

Oh haha ik vergeet gewoon de link erbij te zetten! Zwangerschaps dementie denk ik! Sorry!

Komt ie:

http://www.knov.nl/geboorteplan/geboorteplan-online-checklist

Terug
Bovenaan