GeboorteTens ervaringen

Hoi hoi,

Door een ziekte die mijn vader heeft en dat er een grote kans bestaat dat dit erfelijk is, mag ik geen ruggeprik. (Ze zijn er onlangs achter gekomen en er is geen tijd geweest om uit te zoeken of ik het ook heb ja of nee.. maar het is iets wat erg erfelijk is, dus het is een grote kans dat het wel zo is).
Het is een zenuwaandoening dus daarom mag ik eigenlijk geen ruggeprik. Gister in het ziekenhuis geweest en alles doorgesproken.
Mocht er een keizersnede moeten plaatsvinden, moet dit onder gehele narcose.
Alleen is er voor mij dus geen pijnbestrijding. Het enige wat ze kunnen bieden in het ziekenhuis bij ons, is de ruggeprik. Iets anders hebben ze niet. Dan zou ik naar een ander ziekenhuis moeten en dat zie ik zelf niet zitten.

Nu heb ik de GeboorteTens besteld. Las dat laatst ergens en had vandaag zoiets, laat ik dat maar bestellen.. wie weet doet het iets en is het een goede backup.

Heeft iemand hier ervaringen mee ? Ik ben zeer benieuwd. Het is wel 100 euro.. helaas ben ik bij CZ verzekerd en wordt dit bij hun niet vergoed.. andere verzekeraars vergoeden dit wel.. nou ja niets aan te doen. Het geeft mij wel een beetje rust. Het zou toch zonde zijn als ik alleen door de pijn een keizersnee moet laten doen.

Het gaat voor mij nu ook echt opschieten. Ben nu ruim 37 weken.. en vrijdag krijg ik een datum te horen. Ze gaan eerst kijken of ik al iets van ontsluiting zou hebben. Maar zoiezo word ik volgende week ingeleid. Vind het echt super spannend. Zou het een schrikkelkind worden !??? Ik heb sterk het vermoeden van wel ;)

Liefs, Marit

Hoi Marit,

helaas zelf geen ervaring mee. Wordt idd spannend nu. Wij krijgen vrijdag ook datum voor volgende week ingeleid te worden. Heb al ruime 2 weken flinke weeen maar niet regelmatig. Hoop eigenlijk dat het bij ons nog uit zichzelf begint. Ben nu ook 37 weken en kriebelt flink. Hoop dat je bevalling goed verloopt en de pijn meevalt voor je. Wij hebben het nog niet over pijnbestrijding gehad omdat ik al 2 infusen krijg een met antibiotica en een met weeopwekkers. Veel succes meis en hoop je verhaal snel te lezen.

Liefs Petra

Hoi hoi,
Heb hier ook over na zitten denken om hem te huren. Heb het overlegt met mijn VK. Die gaf aan dat het niet een heel fijn ding is om te gebruiken. Dat het een soort van pijn is die zo pijnlijk is dat hij over de wee heen gaat. Een beetje het idee van als je linkerhand zeer doet en je slaat met een hamer op je rechterhand dan voel je je linkerhand niet meer...Ik vind de ervaringen op internet ook erg wisselend.
Maar als je hem toch hebt kun je het gewoon proberen toch? Lijkt me ook wel fijn dat je iets hebt wat je zelf kunt besturen en absoluut geen invloed heeft op je kindje. Werkt het niet of doet het gewoon nog meer pijn dan gooi je hem aan dekant toch.
Ben erg benieuwd wat je ervaring word als je hem gaat gebruiken.
En natuurlijk alvast heeel veeeel succes!
Liefs,

lastig zonder ruggeprik
ik hoop dat het voor je gaat werken
is het iets dat je ook weer kunt doorverkopen of niet?

wie weet krijg je wel een geweldige pijnloze bevalling, ze bestaan echt

zou mooi voor jou zijn

groetjes sabine

ik moet eerlijk zeggen dat alle nadelen me tegenstaan van pijnbestrijding. er zitten zat risicos aan vaak zoals ik een boekje kreeg van verloskundige over pijnbestrijding.
ik heb zoiets van ga het eerst zelf proberen het is me bij alle 3 gelukt en als het echt niet meer gaat kan knog voor pijn bestrijding kiezen.. succes ermee

Hoi, nog even over de tens. Ik heb een zenuwbeschadeging in mijn rug, en indien medicijnen niet zouden gaan werken, zou ik een tens gaan krijgen. Gelukkig sloegen de medicijnen aan, maar daar moest ik mee stoppen als ik zwanger wilde worden.
Of de pijn zou flink toe gaan nemen, door de hormonen en dan was de enigste oplossing een tens of de pijn zou weg gaan (bij mij het laatste jippie)

Je weet nooit hoe het bij jouw werkt. Probeer je dus niet te beinvloeden, indien het niet werkt of slecht is wordt het niet gebruikt bij diverse pijnklachten

x yvonne

Terug
Bovenaan