geboortetens.. wie heeft ervaring??

Omdat ik nogal snel beval en daardoor in paniek raak zie ik erg tegen de bevalling op... De verloskundige raadde me aan om een geboortetens te huren.. Als ik voor pijnbestrijding naar het ziekenhuis ga dan zeggen ze toch al gauw dat ik ff door moet zetten en alles zo achter de rug is... Mijn langste bevalling duurde ong 5 uuur en de kortste maar drie.. zowiso al weinig tijd om in het ziekenhuis te komen (half uurtje rijden) laat staan voor een ruggeprik..
Wie heeft ervaring met een geboorte tens of heeft andere tips voor me? Ik zie nl erg tegen de weeenstorm op..

Bats.. 36 wkn, vierde kind

Hoi Batsertje,

Ik heb geen ervaring met de geboortetens, maar zelf ben ik twee keer in water bevallen. Een keer heb ik alleen de weeen in het water opgevangen, maar moest ik uiteindelijk naar het ziekenhuis omdat mijn zoontje verkeerd lag.
De laatste is bij mij in anderhalf uur tijd geboren, dus ik weet wat je bedoelt met weeenstorm. Het warme water zorgt dat je de weeen beter kan opvangen, waardoor je beter kan ontspannen. Je maakt hierdoor meer endorfine aan, wat weer zorgt voor pijnstilling. Als je meer wilt weten, vraag het maar. Ondertussen ben ik er ook professioneel mee bezig, dus ik kan al je vragen beantwoorden.

Groetjes,

Linda

Die tens werkt meestal tot een cm of 4-5, daarna zie je toch dat vrouwen het te weinig vinden. Ik zou eens aan de vk vragen wat zij haar rol hierin vindt. Begeleiden is toch echt waar wij voor zijn en een barende die in paniek is moet je gewoon niet alleen laten. Geen enkele vrouw die aan het bevallen is vind ik zelf, maar zeker met iemand die zelf aangeeft dat ze in paniek raakt moet je hele duidelijke afspraken maken.

Hoi,