geboortetens

De vraag was eerder ook al gesteld, maar zijn er mensen die ervavring hebben met een geboortetens? Ik was gister weer bij de vk en voor de tweede keer kreeg ik te horen dat ik een 'grote baby' krijg. De één zei tegen de negen pond aan en gister een ruime acht ponder. Toen moest ik van schrik toch even een traantje weg slikken. Ik zag namelijk heel erg tegen de bevalling op. Nu ben ik door veel mensen gerustgesteld, maar nu begin ik m weer een beetje te knijpen. Ik weet pas net van de geboortetens en ik lees goeie dingen op de website,maar ja, ze willen natuurlijk gewoon die dingen kunnen verkopen. Dus als er mensen zijn die hem gebruikt hebben, dan lees ik het graag..

Hoi,

Ik ben een jaar geleden ook bevallen van een 'dikke' baby, zoals mijn vk het toen zei. Hij was 48 cm lang en woog bijna 10 pond. Ik vond de bevalling niet extreem moeilijk daardoor, ben zelfs niet ingescheurd of zo. Hij floepte er zo uit.
Van de Tens weet ik wel dat hij wel iets werkt. Mijn vriendin heeft hem gebruikt. Maar ze zei wel dat het mooier leek dan dat het voelde.
Als ik nouw was zo ik toch proberen mijn angst los te laten. Dat werkt vaak averechts. Door dat je gespannen bent, gaat het vaak ook moeilijker.
Als je je gewoon erop instelt dat het pijn doet en lang gaat duren ( wat bij mij niet zo was, 4 uur en daar was ie) dan kan het alleen maat meevallen. Sta open voor de pijn en laat het op je afkomen. Probeer je te ontspannen, misschien kan je lichaam het prima aan, en denk je later;'waar heb ik me druk over gemaakt'.

Veel succes!!

Sanne

He hallo ik ben zelf nu 36 weken zwanger en heb het een en ander uitgezocht op gebied van pijnbestrijding dus ook over de geboortetens.
Ik ben van het idee afgestapt omdat ik meerdere malen te horen heb gekregen en heb gelezen dat het meer het geloof van de werking van het apparaat werkt dan het apparaatje zelf, bij mijn verloskundigepraktijk hebben ze weinig goeie ervaring ermee en als het al iets helpt is het meer voor de rugweeen zeggen ze. Ik hoop dat je er wat aan hebt. groetjes Mo en een mooie bevalling toegewenst

ik heb vorig jaar ook een achtponder op de wereld gezet, zonder "kleerscheuren". Probeer niet op te zien tegen de bevalling. Ontspannen is het toverwoord. Jouw lichaam heeft dit kindje gemaakt en zal het hoogst waarschijnlijk ook wel ter wereld kunnen brengen!

Hoi,

Mijn zoon was ook een ruime achtponder met ook nog een behoorlijke hoofdomvang. Ik vond de bevalling erg meevallen, ging er redelijk nuchter in en had niet zoveel verwachtingen. Achteraf had ik zo'n tense (heb ik nl ook over nagedacht vantevoren) niet nodig gehad. Zo'n tense huren vond ik trouwens erg duur (er is op internet een site waar dat geregeld kan worden). Ik had het meest aan meepuffen en vooral rustig blijven en me afsluiten van de omgeving. Ik kan je het boek veilig bevallen aanraden.

Succes,
Mariaz

bedankt voor de reacties!
Ik zie er niet meer zo tegenop als een maand of twee geleden. Ik heb wel een geboortetens besteld, voor de zekerheid.. Maar misschien wil ik wel lekker onder de douche gaan staan/zitten en gebruik ik m helemaal niet. Het boek veilig bevallen heb ik idd gelezen. Ik heb me er al vanaf gezet hoe het eventueel kan gaan voelen, want dat heeft toch geen zin. Nog drie weekjes.. Maar ben nu wel zo benieuwd naar m'n kleintje dat ik er volgens mij wel klaar voor ben.
liefs judith

ik zou volgens de vk ook een 7,5 8 ponder krijgen dus daar moest ik wel even van slikken maar wat kreeg ik een kereltje van 47 cm en 2875 gram een kleintje dus. ze zitten er regelmatig naast met hun schattingen maar ben benieuwd als je bevallen bent hoe zwaar hij/zij weegt.

Terug
Bovenaan