GeboorteTENS

Hallo!

Ik ben nu 20 weken zwanger van ons tweede kind. De eerste bevalling is voor mij een drama geweest.
Ik probeer me nu zo goed mogelijk voor te bereiden (o.a. op de pijn). Daarom ben ik benieuwd of er iemand ervaring heeft met de geboorteTENS!
Mijn verloskundige heeft het slechts 2 keer meegemaakt bij een bevalling en heeft er niet zo heel veel vertrouwen in...

Ik hoor het graag!

Mijn 1e bevalling was ook een drama. Als ik van te voren had geweten dat het zo erg zou worden was ik er nooit aan begonnen. Het was voor mij ook een hele zware tweede zwangerschap omdat ik heel bang was voor de tweede bevalling. Mensen hebben mij verzekerd dat het bij de tweede bevalling meestal wel meevalt. Dit was voor mij niet genoeg. Ik heb toen een afspraak laten maken bij de gynaecoloog om te vragen, dat als het weer dezelfde richting uit zou gaan, ik een ruggeprik zou krijgen. Hier stemde hij mee in. Dat was voor mij al een hele geruststelling.

Daarnaast werd mij verteld (ik wilde in het ziekenhuis bevallen)dat er nog een mogelijkheid was van pijnbestrijding. Ik weet niet meer hoe het heet maar als je er om vraagt kan je verloskundige je dat wel vertellen. Je krijgt het in je bil en het bezorgt je een hele lekkere roes. Dit was echt heerlijk! Ik kon me ook goed ontspannen daarna en het is niet schadelijk voor het kind. Het is een echte aanrader! Ik ken inmiddels meer mensen die deze prik hebben gehad en er zijn eigenlijk alleen maar positieve reacties. De voorwaarde is alleen dat je dan in het ziekenhuis moet bevallen.

Ik hoop dat je hier misschien iets aan kunt hebben. Zeker als ik je vertel dat mijn vriend en ik binnenkort voor de derde ga en inmiddels totaal niet meer bang ben voor de bevalling, maar meer voor de misselijkheid van de eerste paar maanden.

Succes met de bevalling!

Sandra bedoelt waarschijnlijk pethidine of nubaine. Dat zijn morfine achtige stoffen. Voor sommige vrouwen werkt dat goed, maar er zijn er ook die daar behoorlijk op flippen. Eigenlijk is een ruggeprik het beste alternatief. Ga met je verloskundige zrgvuldig na waar het vorige keer is misgegaan, heel vaak onvoldoende vorderende ontsluiting en te laat ingrijpen, waarna een uitgeputte baarmoeder alsnog opgezweept wordt. Bespreek wat deze keer de grenzen zijn waarbinnen je wilt bevallen en waarbuiten je absoluut pijnstilling krijgt. Tens kan helpen, al ben ik zelf niet heel erg onder de indruk ervan. Tot 4-5 cm werkt het aardig, daarna vaak te weinig. Tweede bevallingen kunnen heel snel gaan, en erger dan je het hebt gehad zul je het waarschijnlijk niet krijgen. Hou dat voor ogen.

he hallo wat rot dat die eerste zo vervelend is gelopen.maar het is niet zo dateen tweede net zo verloopt hoor.als je maar goed ontspand en je niet te druk maalt.want dat geeft de situatie geen positive kracht.misschien kun je de bach rescue druppels gaan gebriuken die helpen je ontspannen en zorgen dat je je angsten over boord kunt gooien .tevens herstel jij en je baby sneller na je bevalling.je kunt de druppels gewoon bij de drogist halen en ik heb ze op advies van vk gebruikt.ze zijn dus onschadelijk.succes en ik hoop dat je nu deze ronde wel van je bevalling zpi kunnen genieten zonder angst.

Zelf heb ik de geboortenes gebruikt en ben er zeer positief over. In eerste plaats gewoon het idee dat je zelf wat in handen hebt en iets kan doen als je pijn hebt. Het werkt zeker ook tussen de oren...bent ontspannender omdat je het gevoel hebt dat je een steun hebt. Zelf had ik enorme rugweeen en daar hielp het apparaatje prima voor. Bij buikweeen denk ik minder.

Succes!!

P.S. Heb wel gehoord dat het in het ziekenhuis niet altijd gebruikt kan worden i.v.m. storing op het apparatuur.

Terug
Bovenaan