geboortetens

Hoi,

Ik heb een brief van de zorgverzekering gehad waarin stond dat ik de geboortetens mag declareren.
Ik denk dat ik het niet neem omdat het niet tegen water kan en ik graag onder de douche sta en mijn eerste is redelijk snel gegaan dus verwacht het van de tweede ook.
Maar weet dus dat je het kan declareren en dat het een mogelijkheid is.
Ik wist echter niet eens van het bestaan af...
 
ja, driedubbele berichten...
ik hoop dat dit er maar 1x op komt :)
Ik heb (toevallig!) vandaag net de aanvraag voor de geboortetens gedaan. De vergoeding hangt af van je verzekering, wordt niet door allemaal vergoed maar dit is eenvoudig na te kijken/vragen bij je verzekering.
Dit wordt ons eerste kindje dus ik weet nog helemaal niet of en wanneer ik de tens zal gebruiken, maar ik heb er veel goeds over gehoord en de verloskundige was er ook positief over.
Het lijkt mij sowieso fijn om het ding achter de hand te hebben, en als blijkt dat ik toch liever de hele tijd onder doesj wil zitten dan is het ook niet erg want het wordt toch vergoed ;-)
Ik ben wel heel benieuwd of er hier dames zijn met ervaringen met de TENS????
 
Ik heb enorm goede ervaring met de Tens bij mijn 1e bevalling dus heb hem nu alweer besteld.
De weeen voelen gewoon als menstruatiekrampen, na een halve dag kwam de verloskundige en had ik al 8 centimeter ontsluiting zonder echt vreselijk pijnlijke weeen te hebben gehad.
In het ziekenhuis ging het een beetje mis omdat hij vast zat en steeds terug schoot maar ondanks een tang, pomp en grote knip heb ik weinig pijn gehad. Ik denk dat het komt omdat je dankzij de Tens het gevoel heb dat je het onder controle kan houden en je lichaam daarom extra veel endorfine aanmaakt.
Zelfs tijdens het hechten had ik hem nog aanstaan en voelde ik me ontspannen.

Ik raad het altijd aan om hem tenminste in huis te halen vooral bij een 1e bevalling. Tijdens de voorweeen kan jij dan gaan onderzoeken hoe het bevalt.

 
Hoi,

Heb net toch verder gelezen en ga het aan de verloskundige vragen hoe ze erover denkt.
Mijn angst is dat het juist tegenover gesteld werkt en dat ik juist met een snelle bevalling dat even snel ook moet installeren "want dat zal schelen"

Norah7?? hoe ver ben jij nu??ik ben 27 weken dus als je voorloopt ben ik benieuwd hoe je het ervaren heb.
En Rom je brengt me aan het twijfelen.

Liefs en sterkte met de zwangerschappen
 
Hoi,

Heb net toch verder gelezen en ga het aan de verloskundige vragen hoe ze erover denkt.
Mijn angst is dat het juist tegenover gesteld werkt en dat ik juist met een snelle bevalling dat even snel ook moet installeren "want dat zal schelen"

Norah7?? hoe ver ben jij nu??ik ben 27 weken dus als je voorloopt ben ik benieuwd hoe je het ervaren heb.
En Rom je brengt me aan het twijfelen.

Liefs en sterkte met de zwangerschappen
 
Hoi mama28,
ik ben nu in de 31e week. Iets verder dus dan jij maar dit wordt ook mijn eerste kindje, dus in die zin heb ik ook geen idee wat er staat te gebeuren...
Hoe bedoel je, dat je bang bent dat het tegenovergesteld werkt? dat je juist meer stress zult hebben doordat je ook nog het apparaat moet installeren? daar hebben we papa's voor, zou ik zeggen. Of iemand anders die erbij is kan dat ook voor je doen.
Ik belde gisteren met de mevrouw van Geboortetens, om te vragen wat er gebeurt als het kindje eerder dan 3 weken voor de uitgerekende datum komt (dan wordt het apparaat nl bezorgd). Of er dan een speodbezorging mogelijk is of zoiets. Dat kon niet, maar ik kon het al wel 4 weken voor de bevaldatum krijgen. Verder vroeg ze of ik niet liever de "elle" wilde kopen ipv de "birth" huren. Dit omdat de verzekering het ook vergoed,je geen borg hoeft te betalen en je het apparaat per direct opgestuurd krijgt.
De 'Elle' werkt wel anders, zei ze. DMV elektro-stimulatie verhoogt het de aanmaak van endorfinen. Het werkt dus op je hormoonstelsel ipv op de pijnprikkel zelf.
Ik vind het een beetje een eng idee dat er in de hormonen geromeld wordt.
Heeft iemand hier ervaring mee????Met de Geboortetens Elle?
 
Terug
Bovenaan