Geboorteverhaal Stacey

Hallo meiden,

Heb nu even de tijd om het bevallings verhaal aan jullie te delen. Moeder en dochter liggen nu lekker te slapen...

Het verhaal begint zaterdag. In de ochtend zijn Joyce en ik lekker in Veenendaal naar de stad geweest. Even snel wat nieuwe kleren kopen voor de winter. We hebben deze dag lekker geshopt, geluncht en wat vrienden bezocht. In de avond zijn we samen naar de Mc Donalds geweest omdat Joyce dit op zijn tijd erg lekker vind.

Toen begon het, na "Ik hou van Holland" waren we voornemen op een film (Loft) te gaan kijken.( Het was toen 22.00uur) Terwijl ik op play druk, rent Joyce naar de wc en zegt ze dat ze in haar broek plast.... Nou na nadere inspectie bleek dit dus vruchtwater te zijn.

Na een moment van verbijstering, heb ik contact opgenomen met de verloskundige. 22.45uur: De verloskundige komt langs en controleer het kindje. Ze controleert Joyce niet omdat ze nog geen Weeën heeft.

Na de contole zijn we naar bed gegaan. 23.30uur: Joyce geeft aan af en toe wat pijn in haar rug te hebben, maar dit zakte al snel weg.

05.00uur: Joyce maakt mij wakker en geeft aan dat ze redelijk vaak pijn heeft (Weeën) maar het is goed te houden.

05.45uur: We zitten samen beneden en merken op dat de weeën om de 4/5 minuten komen.

06.15uur: Verloskundige gebelt en aangegeven wat er aan de hand was. Ze geeft aan dat ze er aan komt.

06.45uur: Verloskundige komt binnen en contoleert Joyce. Joyce heeft op dit moment 3cm ontsluiting.Omdat wij graag in het ziekenhuis willen bevallen, geeft ze aan dat ze om 10.00uur terug komt. Ze denkt dat we tegen die tijd wel 5/6cm hebben en dat we dan naar het ziekenhuis kunnen.

07.00uur: verloskundige verlaat ons huis.

07.15uur: Joyce krijgt steeds hevtigere weeën en geeft aan dat ze dit niet heel lang volhoud.

07.30uur: Joyce begint bloed te verliezen en geeft aan dat ze het gevoel heeft dat ze naar de wc moet ;). Ik heb hierop de verloskundige weer gebelt.

07.45uur: Verloskundige komt aan en controleert Joyce. Ze heeft nu 10cm en moet direct naar boven. (Geen ziekenhuis dus).

08.33uur: Na slecht 13 minuten persen, is ons kleine wonder geboren. Op 1 hechting na heeft Joyce nergens geen last van.

Stacey weegt bij haar geboorte 2580 gram en mag dus thuis blijven. Ze is 47cm lang.

Al met al dus een vrij soepele bevalling (En dat voor de eerste). We zijn nu lekker aan het genieten en leren iedere dag veel bij.

Succes voor diegene die nog moeten!!!

Liefs Geert
 
Waaaauuuw! Ik denk dat we allemaal stiekem hopen op zo'n bevalling!! Fijn dat alles goed gaat en dat jullie lekker geniet van jullie meid!! (stiekem wel een beetje jaloers hoor..haha..loop ik hier nog zwanger rond met 40w5d..haha)

Geniet van je dames!!
 
Ha Geert,

Jeetje, dit klinkt wel als een bevalling volgens het boekje ;-) Wat fijn dat alles zo goed is gegaan en dat Joyce nu vrijwel nergens last meer van heeft. Daar teken ik ook wel voor!

Hoe heb jij de bevalling ervaren? Heb je het gevoel gehad dat je er kon zijn voor je vriendin?
Nou ja, alles is natuurlijk in zo'n sneltreinvaart gegaan... je hebt vast gedaan wat nodig was!
En zo zie je maar... het dilemma thuis of in het ziekenhuis bevallen kwam niet eens meer aan de orde.

Heb jij nu ook even vrij om van je twee meiden te genieten? Mijn man heeft strakjes sowieso twee weken vakantie, aansluitend aan de bevalling. Lijkt me heerlijk voor ons allebei!

Nou, ik hoop dat jullie het ontzettend fijn hebben met z'n drietjes, maar volgens mij zit dat bij jullie wel snor!

Geniet van deze prachtige tijd!

Veel liefs, Marieke

P.S. jullie hebben Loft vast niet meer gezien, haha! Laat hem wel op je lijstje staan, want het is echt een geweldige film ;-)
Het zal vanaf nu altijd de film zijn die je eigenlijk zou zien als er niet iets anders tussendoor kwam ;-)
 
Hallo Dames,

Ja het was echt een bevalling uit het boekje. Alles klopte gewoon.

Marieke: Ik heb zeker het gevoel gehad dat ik goed kon helpen (Joyce heeft dit gelukkig ook aangegeven). Doordat de kraamzorg niet op tijd aanwezig kon zijn, heb ik de verloskundige met alles moeten helpden. Dit voelde erg goed en was fijn om te doen. (Je bent dan even lekker bezig).

Ik ben deze hele week vrij (Krijgen wij van de baas). Daarnaast heb ik nog voldoende vakantiedagen maar die ga ik waarschijnlijk in December gebruiken.

Op het moment gaat alles perfect, Stacey slaapt al zonder kruiken en kan zichzelf goed warm houden. Ook de flesjes drinkt ze helemaal op (30cc). We gaan vanavond dus naar de (40cc). Indien alles zo goed blijft gaan ben ik dus van plan om maandag weer aan de slag te gaan. Op deze manier kan ik bijna de gehele decembermaand vrij zijn.

Mocht er plots toch iets gebeuren, dan is mijn bedrijf zo flexibel dat ik direct vrij kan nemen. Ik kan dus bij wijze van, zondagavond nog besloten om er een week aan te plakken.

Hoe is het bij jou?? Gaat nu ook niet lang meer duren toch??

Liefs Geert

P.S. die tip zal ik onthouden en ik denk idd dat je gelijk gaat krijgen wat betreft de film ;)

Dank voor jullie lieve berichten en ik blijf jullie volgen (En natuurlijk ook posten)
 
Wat heerlijk dat je zo'n flexibel bedrijf hebt! En dat je een week krijgt is echt prima! Zou eigenlijk standaard moeten zijn vind ik.
En lekker dat je in december bijna de hele maand vrij hebt. Is meteen een heel gezellige maand om bij je meiden te zijn!

Fijn dat Stacey het zo goed doet en dat ze lekker drinkt! Volgens mij kan het eigenlijk niet beter gaan dan bij jullie! Ik teken daar ook wel voor!

En bij mij is het einde ook wel in zicht gelukkig. Als het lukt ga ik waarschijnlijk eind volgende week of begin van de week erop ingeleid worden. Maar, ik heb zelf het idee dat het kindje misschien wel zelf bedenkt om eerder te komen. Ik heb zo vreselijk veel harde buiken! De verpleegkundige die hier net was om het CTG te maken dacht ook dat het niet zo lang meer zou duren. Nou ja... we zullen zien!

Ga lekker verder met genieten en ik hoop dat alles zo geweldig blijft gaan bij jullie!

Veel liefs, Marieke
 
Hallo Marieke,

Ik hoop zelf ook dat het zo goed blijft gaan. Het is echt heerlijk op dit moment.

Veel succes mocht je opeens moeten bevallen ;)
Misschien wel leuk, via de link:

https://picasaweb.google.com/116968828513857987317/Stacey6112011?authuser=0&feat=directlink&gsessionid=lKcfcZAb6ZuXF2ZPaj1sww#

kun je de eerste foto's van Stacey zien ;) Erg schattig is ze.

Veel liefs en succes

Geert
 
Terug
Bovenaan