Hé Hoi Ida,
Wat leuk dat jij hier nou mee komt. Wij hebben bij Lars z'n geboorte een kaartje laten drukken met een foto van Lars. Wij vonden dit extra leuk gezien we in Noorwegen wonen en dus veel mensen niet persoonlijk ons wonder kon aanschouwen. Zo had toch iedereen alvast een fotootje van hem. Daarbij komt misschien wel dat vóór onze emigratie, ik op een drukkerij werkte en daar dus ook de kaartjes heb laten maken. Maar dat moet in principe niet uitmaken.
Wij hadden tijdens de zwangerschap al een opzet gemaakt voor de teksten, lettertype en de kleur van het papier e.d. Na de geboorte hebben we een foto van Lars plus de gegevens als naam, geb.datum etc. naar de drukkerij ge-emaild en alles is helemaal in orde gekomen.
Wij willen nu ook bij nummer 2 hetzelfde kaartje en zullen het ook weer op dezelfde manier doen.
Ik wil er nog aan toevoegen dat wij destijds geen haast hebben gemaakt, wij hadden pas na enkele dagen een geschikte foto en ik geloof dat de kaartjes een week later zijn verstuurd. Wij vonden het niet direct nodig om het allemaal op 1 dag te regelen. Maar ik weet zeker dat dit technisch zeker wel mogelijk moet zijn.
Ga eens informeren bij een drukkerij.
Heb je overigens wel eens gekeken op de site van geboortepost.nl ?
Succes, Annette