geboren! geen heftig verhaal!

Hallo dames!
Het is zover! Op 9 mei zag Maurits t levenslicht.

Weeen begonnen om 4 uur s nachts. En t is Waar als je er 1 hebt weet je precies dat je er 1 hebt. Om 15u 3 cm ontsluiting en naar t zkh. Ondanks dat ik van te voren geen pijnbestrijding wilde , vroeg ik om pijnbestrijding. Na controle bleek ik in zeer korte tijd al 8 cm ontsluiting te hebben. Vandaar dat het echt erg pijn deed. Wachten tot je mag persen vond ik echt niet fijn om t voorzichtig uit te drukken. 3 kwartier persen en hij was er. Persen vond ik ook dusdanig dat tijdens de bevalling de hele baby me niets meer kon interesseren. Hij bleek n sterrekijker. Als hij Dan uiteindelijk op je buik wordt gelegt kan de hele bevalling je niets meer schelen en Kun je alleen maar vol ongeloof kijken dat dat geweldige wezentje toch echt uit Jou kwam. Uiteindelijk wasik dus bevallen zonder pijnbestrijding.

Ik wist na de bevalling 1 ding zeker. Dat nooit meer. We zijn thuis. We hebben wat issues met Voeden maar het is zo geweldig om zo n kleintje te hebben dat ik achteraf gezien die paar uur drama wel op de koop toe neem. Het is t allemaal waard.

Behalve t feit dat ik echt heftige weeen had is alles super verlopen. 200 ml bloedverlies. 1 hechtinkje en dat was t. Voelde niets van de hechting. Placenta floepte er zo uit. Bevallen hoeft dus geen drama te zijn. Kan t heel erg pijn doen? Ja. Maar je hoeft niet leeg te bloeden, uit te scheuren, inknippen, vacuumpomp etc. Laat t gewoon gebeuren want als je eenmaal bezig bent kan je toch niets meer veranderen. Succes!

Terug
Bovenaan