Geboren op 27-07: Lotta Madelief!

Hallo!

Precies 3 1/2 jaar (en anderhalf   uur of zo) na de geboorte van onze dochter Mikke is onze tweede dochter geboren:

Lotta Madelief!!!

Het was een speed-bevalling, na al die voorweeën! Om 2 uur vannacht verloor ik de slijmprop, daarna kreeg ik wat lichte weeën, maar die konden wat mij betreft ook nog voorweeën zijn. Om kwart over 3 werd onze dochter onrustig en stuurde ik vriendlief uit bed. Toen hij terugkwam vroeg hij: Hoe is het met jou? Ik vertelde dat ik al een uur wat weeën had, maar dat ik er nog niet zeker van was. Toen ging het ineens heel snel. De weeën werden heftiger en heftiger en om 4 uur hebben we de vk gebeld. Ze was er om kwart over 4. Zo rond half 5 getoucheerd en toen had ik 3 à 4 cm ontsluiting. Ik moest overgeven en poepen tegelijk, oef! Drie kwartier later had ik toch echt persdrang en heeft ze opnieuw getoucheerd: volledige ontsluiting! Ik mocht om half 6 gaan persen en om 10 over half 6 was ze er! Onze mooie meid!
Onze oudste dochter (wat klinkt dat leuk!) werd wakker van het gehuil en die hebben we dus meteen opgehaald! Zoooooo mooi!

De placenta liet erg lang op zich wachten, maar kwam nog net op tijd naar buiten.

Nu is alles goed. Ze slaapt als een roosje (madeliefje) en het drinken lukt al redelijk.

Nu gaat moeders uitrusten!

Liefs, Kaskes

Yes, o meid wat heerlijk!!!!!

Gefeliciteerd!!!!

2 dochters! Wat een gezelligheid zal dat worden bij jullie!!!!

Ik had een heel raar voorgevoel, dus ik dacht... toch nog maar eens ff kijken...
En jawel hoor... daar las ik je geweldige berichtje!!!

Nou meisje,
Rust lekker uit, geniet van je 2 meiden en we spreken elkaar snel weer!!!

liefs,
Peet

Hoi Kirsten,

Nogmaals gefeliciteerd meid!!!!
Ben zo blij voor je dat ze er eindelijk is!! En dat het zo voorspoedig is gegaan, ook al zo snel! Fijn hoor.

Laat je lekker verwennen en geniet, geniet, geniet van jullie 2 meiden!!!

Liefs,
Angélique

Bedankt meiden!

Het gaat hier prima! De nachten zijn natuurlijk nog niet zo (van zo op ma helemaal niet geslapen dankzij mug, snurkende vent, moeilijk ademhalende Lotta en flink wat voedingen; van gister op vandaag heb ik toch wel 4 uur geslapen, heerlijk!), maar de voedingen lopen echt goed en Lotta is een lief tevreden meisje.
Onze oudste is druk en niet zo zelfstandig. Ze slaapt 's nachts ook onrustig van alle drukte en emotie, maar dat zal wel bijtrekken.

Kraamzorg is niet helemaal fijn geregeld. Er zijn blijkbaar weinig mensen beschikbaar en we krijgen maar tot en met vrijdag ipv tot en met zondag. Vind ik niet fijn, want ik mag tot en met zondag geen trap lopen.
Vandaag komt de Cesartherapeut aan huis om nog wat tips te geven hoe ik dingen het beste kan doen met mijn bekken. Gisteravond had ik er veel last van, maar de rust (?) van vannacht heeft wel weer goed gedaan.

Zo, eens even lekker ontbijten!

Liefs, K

Gefeliciteerd!!!! Blij om te horen dat het dan toch wel redelijk soepel verlopen is en dat je een lieve, mooie meid erbij hebt! Apart he, vorige week wist je nog van niks en nu heb je ineens een dochter erbij. Twee meiden, Wouter heeft z'n eigen kippenhok!

Ik hoop dat je niet al te veel last van je bekken hebt of dat het anders snel beter gaat.

Liefs, Kim

Terug
Bovenaan