nou, dat ging vlotjes dan.
ik mag ook niet klagen hoor.
zoals ik al geschreven had: om 3.50 uur voelde ik de eerste wee, maar ik heb eerst 2 uur beneden gezeten (twijfelde of het nu ech begonnen was; jahaaa....had ik 2 uur voor nodig, haha).
ben om 6 uur mijn man wakker gaan maken.
en ik heb om 7.30 uur mijn moeder gebeld om te zeggen dat ik dacht dat het aan de gang was.
de weeen werden steeds heftiger en rond 10.30 uur heb ik mijn moeder gevraagt of ze wilde komen omdat het toch wel heftig werd.
ik had buik en rugweeen.
ik kon ze wel goed opvangen maar ik vond het erg prettig als mijn moeder zou komen.
rond 11.30 uur heb ik mijn man de opdracht gegeven de verloskundige te bellen; de weeen kwamen toen om de 15 min.
ze was bij een andere bevalling en dacht nog 1,5 uur nodig te hebben.
om ongeveer 13.30 uur was ze er nog niet dus mijn man weer laten bellen; de weeen kwamen toen om de 5 min.
ze zou komen, maar was er pas 14.30 uur.
ze deed ook echt op haar gemak toen ze bij ons was dus ik melde nog maar even extra dat het heel heftige weeen waren.
ze vond dat ik het heel goed deed.
nou, toen we gingen kijken hoeveel ontsluiting ik had toen dacht zij (en ik ook) dat het rond de 3 cm zou zijn.
wat bleek: 6 cm.
ik mocht dus meteen naar het ziekenhuis.
om 17.30 uur hebben ze de vliezen gebroken en om 17.45 uur mocht ik gaan persen.
ik deed het eerst niet goed, omdat ik niet durfde.
vanaf 18.00 uur begon ik het goed te doen en uiteindelijk hebben ze een knip gezet en ik marly om 19.36 uur geboren.
mejon