geboren op tweede kerstdag.

Hoi

Wie heeft er net als ik een kindje wat geboren is op tweede kerstdag?
Lijkt me leuk om te weten of er veel meer kindjes op die dag geboren zijn.

Groetjes van Judith mama van Kas geboren op 26-12-2006.

Ja hier, mijn dochter, Jeske is ook van 2de kerstdag. Op 1ste kerstdag zat ik nog lekker te dineren bij paps en mams. Maar ik voelde me al vreemd. De volgende dag kwam de bevalling rustig op gang. Om 23:45 is Jeske geboren. Ik vind het toch wel leuk een kerstkindje.

Wij blijven voortaan 2 de kerstdag thuis en wie wil komen die komt maar. 1ste kerstdag zijn we dan om en om bij mijn ouders en schoonouders.

ja hoor, ook hier een 2e kerstdag kindje.
ook ik was 1ste kerstdag bij mijn ouders en we gingen rond middernacht naar huis.
ze maakten al de hele dag grapjes: (tegen mijn buik pratend) schiet jij eens op anders is de kerst al voorbij).
ik maakte ook steeds de opmerking: nee, gebeurd toch niet, ben niet van plan met de kerst zo hard te werken.
en om 3.50 uur wordt ik wakker van buikpijn......ja hoor, begonnen!!
marly is om 19.36 uur geboren.

dat was de mooiste kerst die we ook maar ooit zullen meemaken.
echt een engeltje.

als ik aan dat moment terug denk dan kan ik nog janken, hebben jullie dat ook??

mejon

Wat leuk, die kerstengeltjes! Die van mij is geen kerstengeltje, maar ik kan ook nog steeds emotioneel worden als ik aan de bevalling denk. Wouw!! Wat een ervaring, wat een belevenis wat dat!! Echt ongelooflijk, wat dat met me gedaan heeft, in positieve zin dan.

groetjes
Mie

Jaaaa dat heb ik ook zo erg. helemaal omdat ik een hele goeie en snelle bevalling heb gehad. Alles ging heel rustig. Ben geen moment bang geweest en heb alles bewust meegemaakt. En dat moment dat dat glibberige warme  lijfje op je buik ligt. Geweldig! Ik keek toen op de klok en......op het randje nog net een kerstengeltje

Hoi

Leuk dat er nog meer kerstkindjes zijn en ze dus even oud zijn als kas.
Ik woon zelf in enschede maar was bij mijn moeder op kerstvisite in tilburg. waar ik oorspronkelijk zelf ook vandaan kom. We waren daar een paar dagen en we zouden tweede kerstdzag terug gaan naar enschede om bij mijn schoonouders te gaan eten. Nou dat is er dus mooi niet van gekomen.
Ik had wel wat buikkrampen maar niet dat je zegt van dit zouden weleens weeen kunnen zijn. Mijn moeder zegt ik zal het toch eens opnemen met een horloge. (mijn vriend lag nog gewoon in bed hahaha).
De weeen of je je het op dat moment ook wil noemen (deed echtt niet echt pijn) kwamen toch wel regelmatig.
Toch maar de verloskndige gebeld in enschede of ik nog wel naar huis kon. Ze zei ga maar even douchen het kunnen wel indalingsweeen zijn. Dus dat gedaan en inderdaad ze waren weg. Maar niet voor lang want het kwam gewoon weer terug. Mijn moeder toch maar de dichtsbijzijnde verloskundige in tilburg gebeld om even te komen kijken want ja ik moest nog twee uur in de auto zitten. Ze was er rond 1 uur. Zij voelen had ik 3 cm ontsluitng. Oeps niet naar huis dus maar naar het ziekenhuis. Zij contact met enschede en ziekenhuis dat we eraan kwamen.
Toen we om twee uur richting ziekenhuis gingen moest ik nog even plassen. Pas toen kwam de eerste echte wee en dacht ik het kan wel eens gebeuren nu.
Dus wij in de lift (lang wachten natuurlijk en lift bommetje vol  met kerstvisite helmaal opgedoft en ik ik joggingpak) naar ziekenhuis.
Rond half drie waren we er. Half uurtje aan ctg. Alles ging goed. Ctg eraf en ff plassen. Daarna kijken hoeveel ontsluiting 9 cm. dat ging snel. Vliezen gebroken daarna bijna meteen persdrang en paar keer persen en hij was er. dus vanaf eerste echte wee tot de geboorte zat 3 uurtjes. was blij dat het erop zat. wel flink uitgescheurd en 25 hechtingen maar ja. Kas woog 3260 gram en was 50 cm lang.
Ik vond het wel heel bijzonder dat hij in tilburg geboren is. Mijn moeder kon natuurlijk meteen komen en ook mijn vader en broertje (die weggeschuerd zijn van hun kerstdiner bij familie) vonden het natuurlijk geweldig.
Ik ben nog vier dagen in een kraamhotel geweeest en daarna naar huis. Wel pijnlijk om 2 uur in de auto te zitten met die hechtingen maar ja. Thuis nog heerlijk 5 dagen kraamzorg gehad. Prima geregled allemaal.
oo ik was trouwens 36 weken en 6 dagen zwanger.
Ik had uit voorzorg toch maar wat spulletjes voor de baby meegenomen en de maxi cosi ook. je weet het nooit dacht ik nog hahaha.
Zijn eerste pakje was een pakje van nijntje met heel toepasselijk kerststerren erop. Het heeft gewoon zo moeten zijn.
Wat ik jullie verhaal?
Lijkt me leuk om te horen.

Groetjes Judith

nou, dat ging vlotjes dan.

ik mag ook niet klagen hoor.
zoals ik al geschreven had: om 3.50 uur voelde ik de eerste wee, maar ik heb eerst 2 uur beneden gezeten (twijfelde of het nu ech begonnen was; jahaaa....had ik 2 uur voor nodig, haha).
ben om 6 uur mijn man wakker gaan maken.
en ik heb om 7.30 uur mijn moeder gebeld om te zeggen dat ik dacht dat het aan de gang was.
de weeen werden steeds heftiger en rond 10.30 uur heb ik mijn moeder gevraagt of ze wilde komen omdat het toch wel heftig werd.
ik had buik en rugweeen.
ik kon ze wel goed opvangen maar ik vond het erg prettig als mijn moeder zou komen.
rond 11.30 uur heb ik mijn man de opdracht gegeven de verloskundige te bellen; de weeen kwamen toen om de 15 min.
ze was bij een andere bevalling en dacht nog 1,5 uur nodig te hebben.
om ongeveer 13.30 uur was ze er nog niet dus mijn man weer laten bellen; de weeen kwamen toen om de 5 min.
ze zou komen, maar was er pas 14.30 uur.
ze deed ook echt op haar gemak toen ze bij ons was dus ik melde nog maar even extra dat het heel heftige weeen waren.
ze vond dat ik het heel goed deed.
nou, toen we gingen kijken hoeveel ontsluiting ik had toen dacht zij (en ik ook) dat het rond de 3 cm zou zijn.
wat bleek: 6 cm.
ik mocht dus meteen naar het ziekenhuis.
om 17.30 uur hebben ze de vliezen gebroken en om 17.45 uur mocht ik gaan persen.
ik deed het eerst niet goed, omdat ik niet durfde.
vanaf 18.00 uur begon ik het goed te doen en uiteindelijk hebben ze een knip gezet en ik marly om 19.36 uur geboren.

mejon

Ik heb ook een vlotte bevalling gehad. Allereest moet ik even zeggen dat ik ervan overtuigd was dat ze later zou komen ( ik was 30 dec uitgerekend ). Van tevoren had ik niet verwacht een kerstkindje te krijgen. Ik had tijdens mijn zwangerschap al in het zhuis gelegen en kende dus alle verpleegsters en gyn.

Ik voelde me die nacht "raar". Op de een of andere manier wist ik dat het weleens kon gebeuren. Ik had krampen elke 10 minuten. Ik kon het nog geen weeen noemen. Om 11:00 stopte het opeens. Om 17:00 braken mijn vliezen en moesten we naar het zhuis. Daar kwamen de weeen snel op gang. Maar we hadden thuis een intiem kerstdiner gepland en volgens de  gyn kon ik misschien nog naar huis. Om 18:30 kwamen de weeen echter elke 3 minuten dus manlief moest maar een kerstdiner in het zhuis nuttigen hihi.  Ik had vrijwel meteen persdrang. Vervelend om in te moeten houden. De gyn en verpleegsters verwachtten niet dat ze er al voor middernacht zou zijn. Geen kerstkindje dus. Ik had gelukkig een verpleegster die doorhad dat het opschoot. Ik was nogal ingetogen maar ze had het wel door. Om 22:00 had ik al 9 cm. Om 22:30 mocht ik persen. ik had daar, net als Mejon, ook moeite mee maar met een knip is Jeske geboren om 23:45. Wel een kerstkindje dus.

Daarna begon mijn favoriete verpleegster hgaar dienst. Met haar en mijn man hebben we beschuit met muisjes gegeten. Dat vond ik ook heel bijzonder. Ik had tijdens mijn opname een speciale band met haar gekregen en hjoopte dat ze bij de bevalling zou zijn. Maar dit was bijna net zo perfect.

Terug
Bovenaan