Geboren!!

OOk wij hebben inmiddels ons tweede meester stuk in ins midden.
13 Juni is onze 2de dochter Pien geboren.
Tien dagen eerder dan verwacht.
In eens had ik een te hoge bloeddruk en wouden niet langer meer wachten en hebben besloten om me in te leiden (net zoals de eerste)
Al met al van het begin tot het einde heeft de bevalling 7 uu geduurd, dus niks te klagen.
EEn uur was heel heftig want toen ging ik van 4 cm naar gehele ontsluiting, dus at was heftig.
Maar toen was ze er, onze dochter Pien en we maken het allemaal goed!
Was gelukkig meteen op de been dus dit keer wel een heerlijke roze wolk en zelf mijn dochters kunnen verschonen wassen ect..

Haar oudste zus moest in het begin even wennen maar dat gaat gelukkig ook steeds beter.

Het enige probleem wat nog een beetje lastig is dat mijn oudste dochter me steeds achterna loopt als ik Pien uit of in bed wil doen en dan kom ik echt handen te kort.
Probeer haar zo goed als kwaad uit te leggen dat ze moet wachten benenden maar dat werkt dus nog niet( is nu 21 maanden).
En ze vind het vreselijk als haar kleine zusje huilt en weet niet hoe snel ze er heen moet.
En dus ook s avonds/ s nachts wordt ze wakker als onze kleinste huilt omdat ze honger heeft..
VInd dat nog wel even moeilijk...tips??

Verder is het heerlijk genieten.
Het is een heel tevreden en makkelijk meisje.

Dus het is genieten geblazen!

Lieve sens,

Gefeliciteerd! Tja, de ander ziet ineens dat mama voor twee kindjes moet zorgen in plaats van 1! Leert ze vanzelf mee omgaan.
De omwenteling die het voor jullie geeft, geeft het je dochter dubbel zoveel. Veel tijd en aandacht aan allebei en je komt er gewoon doorheen.

Geniet ervan!

Liefs, Irene

Gefeliciteerd met je dochter Pien! Fijn te horen dat het zo goed gaat!
Ik had Ela met de geboorte van Harm een pop gegeven die ook in bad kan. Dus als ik druk was met Harm kon zij haar eigen pop in een "badje" doen, een emmer dus. Harm is ondertussen 3 maand, en Ela loopt nog steeds achter mij aan.. :) Dus daar heb ik geen tips voor. Denk dat dat de leeftijd is.
Als je andere dochter huilt omdat Pien huilt voor de fles, kun je haar uitleggen dat ze moet huilen omdat ze honger heeft. Echt, het helpt. Ze zal 't misschien dan nog wel een paar keer doen, maar blijven herhalen.. :)
Hoop dat je wat meer energie hebt als mij, ik lig elke middag nog een uurtje in bed, gelukkig vallen de slaapjes nu wel gelijk.. En Harm heb ik zover gekregen dat hij nu een maandje 's nachts doorslaapt..
Veel succes met 2 van die kleintjes!
Liefs

Gefeliciteerd,wat leuk!ja onze andere kindjes zijn nog vrij jong dus moeten ook wennen aan hun babybroertje/zusje dus tja....hier moet meneer ook op schoot als zijn broertje de borst krijgt,soms lastig maar ach het went,gewoon overal bij betrekken en positieve aandacht geven

liefs jootje

Terug
Bovenaan