Gebroken nachten

<p>Hee hoi, </p><p>Onze zoon (nu 14 maanden) slaapt opzich prima. Wordt alleen laat op de avond en 's nachts vaak om de 2 uur / 2 en half uur wakker en huilt/jammert/jengelt dan. Ook met veel draaien. Soms lijkt het dat hij droomt en angstig uit zn droom wakker wordt, maar zo vaak in de nacht verbaasd ons een beetje. </p><p>Omdat hij veel draait hebben we ook al geprobeerd hem zonder slaapzak laten slapen etc. </p><p>Met in slaap komen heeft hij geen moeite en overdag is hij ook niet extra moe. </p><p>Weet iemand hoe dit te kunnen 'doorbreken'? </p><p> </p><p> </p>

Mijn dochter had dit ook. Wat ik deed was onze deuren open. Er niet naar toe. Maar wel tegen haar zeggen dat ik in de buurt was. 
Daar werd ze rustig van en sliep weer verder. En ik hoefde niet uit bed ? Nu slaapt ze weer door.

Ik denk dat dit een fase is van nare dromen krijgen. Onze dochter van 14 maanden heeft precies hetzelfde. Laat op de avond en midden in de nacht, zit ze rechtop te huilen maar slaapt nog wel. Ik leg er weer zachtjes neer geef haar een aaitje en slaapt ze weer verder. Haar bedje staat aan mijn kant dus ik hoef er ook niet uit. Ze woelt ook veel en ze slaapt juist in een slaapzak want dekens trekt ze van zich af, zo koelt ze ook niet af. Gaat vanzelf wel weer over vermoed ik. 

Oh herkenbare fase dus ?
Het blijven liggen en naar hem roepen dat we er wel zijn helpt bij ons niet zoveel aangezien hij zn speentje en knuffel weer wilt en dan zo weer verder slaapt.
Maar het feit dat je er dan uit moet en dan weer in slaap moet komen sloopt best wel als het om de 2en half uur moet ?

Hier hetzelfde gehad met mn oudste dochter rond die leeftijd (ze is nu bijna 3 jaar) Alleen ging zij ook steeds rechtop staan in bed en krijsen. Echt niet grappig. We kregen haar niet altijd weer makkelijk in slaap, soms lieten we haar maar brullen (terwijl dat mijn manier normaal gesproken écht niet is!) Ze was ook erg aan het uitproberen, want ze wilde er gewoon UIT  of tussenin. Ze moest even leren dat dat niet zo werkt. Pas toen we dat een paar nachten doorzetten, snapte ze dat het geen nut had om rechtop te gaan staan en te gaan brullen.
Mijn jongste dochter is nu net 1 jaar. Zij heeft ook periodes van wel/niet doorslapen. Een week lang doorslapen gebeurt eigenlijk nooit. Soms gaat het zomaar 3 nachten goed en dan zijn er weer 5 nachten dat we er 4x naartoe moeten.
Ik ben er ondertussen wel achter dat het er helaas bij hoort.. vanaf 18 maanden ging het bij mn oudste dochter echt beter. Ze wordt nu nog steeds wel eens wakker van een droom ofzo, maar het is zó fijn dat ze nu begrijpt wat ik zeg en dus makkelijk te kalmeren is in de nacht. 
Het zijn allemaal periodes waar je weer doorheen moet, op een dag wordt je kindje echt een  mini peutertje en snapt hij wat je zegt en wordt alles makkelijker ;)

Hee lieverd. Geen idee.
Ik heb al 29 maanden gebroken nachten (2 kinderen in 12 maanden) en in een paar maanden komt nr 3. Dus die gebroken nachten zullen voorlopig wel doorgaan hier ook. Geen adviesen, alleen wil ik je even een dikke virtuele knuffel geven en je laten weten dat het goedkomt. De oudste slaapt inmiddels door, deed hij ineens vd een op andere dag met 14 mnd. De jongste, nu 17 maand, begint langzaam beter te slapen. Heb me er maar bij neergelegd zo can: het komt vanzelf! Sterkte!

Hoi, wat misschien helpt is het Zazu lou uil nacht lampje kun je voor €40 kopen op bol.com 
zodra je kleintje gaat huilen gaat het lampje branden in zijn kamer.
het kan goed zijn dat hij het eng vind in het donker in z’n kamer 
dit was bij onze dochter wel zo nu slaapt ze gewoon weer door en als ze wakker word en even huilt hoor ik haar vrij snel daarna al niet meer 

Terug
Bovenaan