gebroken nachten

Hallo ouders,

Wij hebben een dochter van ruim 7 mnd en sliep altijd goed door, tot enkele dagen geleden. Ze slaapt met moeite in en wordt wakker van het minste geringste. ze kan dan ineens helemaal overstuur zijn.We wiegen haar dan in slaap of nemen haar bij ons in bed. Maar dan nog slaapt ze nog met moeite in. Nu heeft ze al twee ondertanden en is ze al eens flink verkouden geweest, maar toen reageerde ze heel anders. Heeft iemand een soortgelijke ervaring? heeft iemand een verklaring voor dit gedrag? tips? Wij worden intussen oververmoeid en voelen ons hopeloos. Alvast bedankt voor de reactie. manonster
 
Hoi hoi

Helaas geen tips voor je. Wij zitten met hetzelfde probleem
Onze dochter heeft nooit echt goed doorgeslapen en werd gemiddeld 1 tot 2x wakker. Fopspeen erin en ze sliep weer verder.

Nu de  laatste nachten vaker wakker en moeilijker in slaap te komen.
Vaak is ze zo  moe dat ze huilt omdat het haar niet lukt om in slaap te komen
We wiegen haar in de stoel in de woonkamer en hopen dan snel dat ze weer slaapt. Zodra in slaap, wegleggen en dan hebben we geen kind aan haar.

Wel zijn wij dan weer een uur bezig geweest midden de nacht om haar in slaap te krijgen. Ze is dan echt overstuur en huilt veel. Ik laat die kleine mooi niet huilen, ik vind het zelf belangrijker dat ze ze veilig voelt en ze huilt niet zomaar omdat ze dan bij ons wilt zijn. Je ziet echt dat ze wil slapen, maar dat het niet lukt. Bij ons in bed wil ze  niet, ik moet haar echt in slaap wiegen in de woonkamer ... even tot rust komen en dan gaan haar oogjes weer dicht

Ook ik hoop dat het snel over is

Gr. Jeannette
 
ik heb ook hetzelfde,
mijn dochter is nu 6 1/2 maand, ze heeft al vanaf week 6 doorgeslapen tot nu 4 weken geleden. Op een gegeven moment kwam ze zelfs om de twee uur. Ze heeft nog geen tandjes, maar die zitten er wel hard aan te komen want sinds een week zitten er twee! grote witten plekken en verdikkingen op de plek waar haar boven voortandjes moeten komen. IK heb op aanraden van de drogist homeopatische druppeltjes gekocht:chamodent. Bij Merel werkt het, vannacht heeft ze voor het eerst weer doorgeslapen en ik gebruik het sinds 2 dagen.
Je zei dat je kindje al ondertandjes heeft, maar boventandjes kunnen veel gevoeliger zijn, misschien gaat het daarom anders nu

sterkte tamara
 
Hoi medemama's,
Ik herken het wel hoor. Het is waarschijnlijk de beruchte 7 maanden en niet meer
doorslapen fase. Het is een veel voorkomend probleem.
Toen Quinten 7 maand was (ong) sliep ook hij ineens niet meer door. Ontroostbaar.
Dat was toen net een heel hot issue hier op het forum. Veel kindjes van dezelfde
leeftijd...
Maar het gaat helemaal vanzelf weer over. Ik weet nog dat het bij Quinten zo'n 2 tot 3
(hele lange en vermoeiende) weken heeft geduurd.
Wij hebben toen een wisseldienst ingesteld. De ene nacht ging ik eruit en de andere
mijn vriend. Dit hielp prima en wij konden dan toch nog een beetje slapen.
Succes ermee en er komt een tijd dat we onderaan de trap staan te roepen dat ze er
toch eindelijk uit moeten komen!!!
Dat zeggen wij weleens tegen elkaar als we echt moe zijn...
Groetjes Melanie mmv Quinten
 

Hoi hoi,

Lisa is nu bijna 8 maanden...
En wij hebben hetzelfde meegemaakt, nu weet ik niet of het de leeftijd is... ze is flink verkouden geweest en heeft ook pas de waterpokken gehad (zijn nu aant indrogen) of dat het haar tandjes zijn (heeft er nu 2 onder, zaten er ook binnen 2 weken opeens)
Maar wat bij ons altijd wel goed helpt (je moet wel zin erin hebben, maar liever dit dan de halve nacht doorgaan) wij gaan dan met haar lekker douchen (ik ga dan op een krukje zitten (ze word een beetje te zwaar hihihi)   lekker dat warme water over haar heen, wassen met natusan slaap zacht douchgel, na t douchen met natusan slaap zacht creme insmeren, en dan valt ze 9 van de 10 keer wel in slaap....
Lekker warm natuurlijk en ze vergeten even dat ze zo naar wakker zijn geworden en niet meer wilde slapen.
Oja en tijdens t aankleden een slokje water ofzo...

Liefs, Jennifer

 
 
Deze periodes komen en gaan. Zijn ze over, dan komt het na een paar weken/'maanden wel weer terug, helaas!
Maar wat wij in iedergeval nooit hebben gedaan en doen: er uit halen!
Wij gingen even over het ruggetje strelen of, naast het ledikantje even op de knieen en knuffelen. En: nooit lang, even laten huilen en weer even kijken. Op een gegeven moment langer laten huilen. Het klinkt wreed, maar vergeet niet dat het vaak (je hoort/merkt wel wanneer er echt wat is, dan is het een ander verhaal) aangeleerd gedrag wordt: huilen: mama/papa komt direct enhaalt me eruit. Vooral als je merkt dat ze stil zijn zodra je er bent en dan gezellig gaan brabbelen of kletsen of lekker weer liggen. Dus zodra wij dat merken laten we hem huilen, dan is gaat het wel over. want ze nemen je vaker in de maling dan je denkt...
Een half uur laten huilen? echt niet erg. Ons zoontje was namelijk de afgelopen drie weken ook weer bezig (hij is anderhalf) en zodra wij zijn kamer binnenkwamen zei hij: hai!!! Heel gezellig dus... toen hebben wij hem op een gegeven moment echt laten brullen, hij was héél boos, maar na een uur, gaf hij het op. De volgende nacht, na een keer wezen kijken, hebben we hem weer laten huilen, na een half uur gaf hij het op, de nacht daarop, was het binnen 10 minuten gebeurd, en  daarna is het hoogsten een kreetje, of een paar minuten, dan slaapt hij weer.
Nu slaapt hij sinds een weekje weer helemaal prima, wordt nog wel een keer wakker 's nachts, maar gaat niet meer huilen, of doet één geluidje.
 
Ook met een baby van 6 á 7 maanden en ouder kun je dit doen hoor! Ze houden er echt niks aan over.
Bij ziekte en pijn is het een ander verhaal. Echt ziek zijn dan halen we hem er ook uit natuurlijk. Maar bij alleen last van tandjes, even kijken bij het ledikantje, strelen.
 
Terug
Bovenaan