gebroken nachten

De afgelopen maand hebben we meer gebroken nachten gehad dan heel het eerste jaar. Isis is ruim 13 maanden.

's nachts word ze regelmatig wakker en ligt dan te huilen, somd valt ze zelf weer in slaap, maar als ze blijft jengelen gaan we ernaar toe, zo kort mogelijk. Soms werkt het soms niet, en duurt het weer een uur voordat ze slaapt,

herkenbaar dames?

ik ben moe..............

x Esther

Uhm beruchte 13mnd sprong?
Wat t ook kan zijn, heb er al druk over zitten denken want hier is het af en toe ieder uur raak....
Doordat t buiten kouder is en binnen de verwarmning aan is wordt de lucht droger, we merken dat onze dochter ook meer dorst heeft en s'nachts is ze ook vaak na een slokje water weer tevreden!
Nu moet ik erbij zeggen dat onze dochter nog, zo goed als nooit een hele nacht heeft geslapen... Dus wij zijn al blij als ze maar 1 keer wakker wordt op een nacht maarja aangezien in Mei nr2 geboren wordt hoop ik dat ze tegen die tijd wel hele nachten maakt voor nu deal ik er maar mee!

Liefs L81

Heel herkenbaar! het is hier wel weer over (alleen is ze nu ziek), maar het heeft best een tijdje geduurt en ik vond het ook lastig. Moet je er wel naar toe, met de kans dat ze het doorkrijgt en net zo lang gaat jammeren tot je komt? Moet je d'r laten huilen, wat ook niet leuk is (en je slaapt zelf dan toch ook niet)?

Advies kan ik je niet geven. Wij hebben ook maar wat gedaan. Ik hoop dat Isis snel weer doorslaapt én haar mama ook!

KT

Héél herkenbaar. Ik was op het laatst ook helemaal tenne.....
Totdat de druppel overliep en ik op een avond om 21.00 uur al in bed lag en ik de andere dag met hem een middagslaapje heb gedaan. Toen kon ik er weer even tegen.
Echt, met Steyn was het precies hetzelfde. En hij is nu ook bijna 13 maanden. Nog anderhalve week ofzo. Hij heeft het sinds zijn 11 maanden met tijden dat hij 's-nachts wakker wordt en dan weer een paar nachten niet. Of het dromen zijn, ik weet het niet.
Maar de laatste keren was het wel erg raak. Gaf ik hem wat drinken, even mee uit bed, daarna weer terug. Zijn gemopper werd daarna wel minder, maar een uur of meer later hoorde ik hem nog simmen! Maar ik ging er dan niet meer heen. Slapen deed ik er zelf niet van. Ja, na 02.30 uur en om 07.30 uur was meneertje weer wakker. En niet uitgeslapen! zucht.....

Dus troost je, Isis is echt niet de enige. En jij ook niet.

Kleine tip:
ga er pas uit als je echt denkt dat het menens is, dus als ze echt overstuur is.

Want ik had de vorige nacht het idee dat hij mij aan het uitproberen was doordat er een big smile verscheen toen we beneden kwamen en hij wilde gaan spelen! Toen ik hem daarna terug naar bed bracht, protesteerde hij flink, maar dat werd al snel minder.

Succes!!

Groetjes,
'Mir.

Dank je wel meiden, die herkenning is ook wel fijn. Isis heeft vannacht weer goed doorgeslapen. Van nature is ze een goede slaper, dus het komt vast wel weer goed.

Als ze echt doorhuilt ga ik (of mijn man) toch even kijken, even opnieuw onderstoppen, niet te lang blijven. Het liefst blijven we op haar kamertje. Als het zich herhaalt weer even gaan kijken, 9 van de 10 keer slaapt ze weer binnen een uur. Eigenlijk proberen we te doen wat ons hart ons ingeeft en wat goed aanvoelt, is ook het beste lijkt me. Ieder kindje is anders en iedere ouder ook!

x Esther

ps: KT, volgens mij zijn onze meiden wel dezelfde typetjes, ook qua uiterlijk!

Hee Mama's....

Hoe gaat het slapen nu met jullie kindjes?
Ik heb het idee dat Steyn de laatste tijd toch ook meer wakker wordt 's nachts dan dat hij doorslaapt. Als hij in een week 1 a 2 nachten doorslaapt, is het veel. Is dat normaal?
Steyn is nu 13 en een halve maand ongeveer.

Of is dit nu de beruchte 13 maanden sprong? Ik dacht namelijk dat hij die al gehad zou hebben, net vóór hij 13 maanden werd.

Over sprongen gesproken....
Wat kunnen jullie kindjes na de sprongen eigenlijk? 13 mnd / 15 mnd.

Ik heb weleens gelezen dat je ze erbij kunt helpen (maar eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe)

Groetjes,
Mir

Isis is nu ruim 14 maanden en slaapt gelukkig weer goed door (even afkloppen) Ik denk dat het allemaal fases zijn....schrale troost. Maar t komt goed,

x Esther

Doorslapen? Ik denk dat we de nachten dat we er niet uit hoefden voor onze dochter van 15 mnd op 1 hand kunnen tellen, als ik het goed heb heb ik aan 3 vingers al genoeg!
Ik weet dus al ruim een jaar niet beter! Jullie zijn gewend aan lekker doorslapen en dan is het erg heftig als ze het een keer/of tijdje niet doen.
Maar goed om in je achterhoofd te houden dat er ook mensen zijn die al meer dan een jaar elke nacht 1 of meerdere malen eruit moeten!
Ik moet er ook bij zeggen dat wij het helemaal niet erg vinden, wel vermoeiend af en toe maarja er zijn veel ergere dingen!

Liefs L81

Terug
Bovenaan