gebroken nachten

Hallo dames,

Even een vraagje, Elise slaapt 2 van de 7 nachten gemiddeld door. Dat betekent dat we (ik) er nog heel vaak uit moeten 's nachts. Ik dacht dat het na het eerste jaar wel op zou houden, maar ik zie nog geen verandering.
Het eerste half jaar dachten we dat het aan de bv lag en dat ze gewoon honger had, maar toen ze over ging naar de fles met of zonder pap, maakte dat weinig verschil. Dan denken we dat het door haar tandjes komt, dan heeft ze weer een keertje wat koorts gehad, dan een druk weekend met feestjes, maar zo is er altijd wel wat!!!!

Volgens mij is er niets aan de hand. Vaak is ze vrolijk en wakker en wil ze er uit! De ene keer is dat om 22uur , soms rond 12 uur, maar meestal rond 3 uur!!!!! Vaak is een aai over dr bol en haar fopspeen geven genoeg, maar ik lig daarna weer een uur wakker!!!! Ik begin daar echt de balen van te krijgen.
Herkennen jullie dit???

Gelukkig gaan de kids af en toe uit logeren bij opa en oma en kunnen wij even éen keer per maand helemaal bijkomen!!!!!

Ben benieuwd!
Gr Antoi

Hoi Antoi,

herken het gelukkig niet, Tijn slaapt vanaf dat ie 5 weken was eigenlijk altijd door, als hij zich een keertje meldt (denk dat die keren nog op 2 handen te tellen zijn) dan is er wat, heeft ie flink gepoept, is ie ziek of heeft hij echt honger. Hoe reageert Eilise als je haar geen aandacht geeft? En heb je het al eens geprobeerd met aandacht op afstand? (misschien de afstand steeds verder maken of een babyfoon met spreekfunctie) Kan erin komen dat je dat op een gegeven moment echt opbreekt! Hier verder geen ervaring (gelukkig voor mij, voor jou helaas...) Wel een ander probleempje: Tijn is bijna iedere morgen nat. Ondanks dat we echte pampers (die beloven tot 12 uur droog te houden) gebruiken, hem vanaf 5 uur minder te drinken geven enz enz. Ik probeer er dus aan te denken als ik naar de wc ga om een uur of 2 of 3 Tijn even te verschonen. Maar vind het ergens zo sneu! Hij wordt er toch een beetje wakker van en voor jezelf is het ook niet echt prettig. Het is echter wel niet zo slopend omdat ik toch al wakker ben en als ik het een keertje vergeet ach, dan is ie 's morgens klieder en mag hij lekker in bad...

Succes ermee!

groetjes Natasja

ps, wel lekker dat de kids af en toe kunnen gaan logeren en jullie even lekker kunnen bijkomen!

het niet door slapen ken ik niet van mezelf, wel van mijn nichtje, de aai over de bol overslaan kan helpen, maar dan moet je wel het gevecht met je moedergevoel aan gaan.

De natte luier ken ik wel! Dat heeft Thomas ook, ik heb het drinken anders over de dag verdeeld, 's ochtends meer 's middags minder. Dat helpt
Verder drinkt thomas 's avonds soms ongezien het halve bad leeg...

het niet door slapen ken ik niet van mezelf, wel van mijn nichtje, de aai over de bol overslaan kan helpen, maar dan moet je wel het gevecht met je moedergevoel aan gaan.

De natte luier ken ik wel! Dat heeft Thomas ook, ik heb het drinken anders over de dag verdeeld, 's ochtends meer 's middags minder. Dat helpt
Verder drinkt thomas 's avonds soms ongezien het halve bad leeg...

helaas... Tijn is al niet zo'n hele erge drinker, drinken verschuiven werkt hier niet. Dat bad herken ik wel, alleen gaat hij niet zo vaak 's avonds in bad, dus daar kan het ook niet aan liggen... :(

Hoi Natasja

Ik ben bijna "blij" met je topic, omdat ik soms wel eens het idee heb dat Noah het enige kind ter wereld is die nog niet echt doorslaapt.
Inderdaad zo'n 2 a 3 nachten per week slaapt hij door (lees: slapen na zijn late fles van 11 uur tot een uur 6) en de rest van de nachten wordt hij altijd wel een keertje (of 2) wakker. Soms honger, soms een enge droom, soms alleen even een speen, soms klaarwakker en lachend rechtop in bed.
We hebben al vaak het "laten huilen princiepe" gedaan en op zich werkt dat wel een beetje, maar ondertussen heb ik me er ook maar een beetje bij neergelegd dat Noah nou eenmaal niet zo'n grote fan is van slapen. Hij is overdag heel erg levendig en dat blijft 's-nachts overeind. Veel woelen en rollen in bed; we vinden hem altijd ondersteboven binnenstebuiten terug in de ochtend.

Mijn man en ik wisselen het goed af waardoor het redelijk te doen is, maar soms word ik er wel eens een beetje gek van als ik iedereen om me heen hoor zeggen dat die van hun al laaaaaaang doorslaapt, dus daarom vind ik het fijn een medestander te hebben gevonden ;-)

Groetjes, 10e

Ha 10de!

Wat ben ik blij met je verhaal!!!! Het gevoel niet de enige te zijn geeft al voldoening.

Mijn oudste sliep vanaf 11 weken door en begon pas met dromen toen hij ruim een jaar was, maar eigenlijk slaapt die prima! Die werd ook altijd 's morgens drijfnat wakker, maar sliep daar wel gewoon doorheen! In verband met ruimtegebrek op onze slaapkamer staat mijn kledingkast op zijn slaapkamer. Ik kan 's avonds rustig zijn kamer oplopen en mn kast open en dicht doen, licht aan/uit. Hij slaapt gewoon door, niets aan hem te merken. Als baby viel hij ook overal in slaap en maakte het echt niet uit waar we waren of wat we deden.
Elise daarentegen is een heel ander kind! Ze slaapt niet makkelijk ergens anders, is nooit aan de borst of op schoot in slaap gevallen. En ook in de wandelwagen kost het haar moeite om in slaap te vallen. Iedere avond kijk ik even bij mn kindjes om te kijken hoe ze er bij liggen, maar Elise doet dan gelijk haar hoofd omhoog als ik dr kamer binnen kwam. En ik doe altijd echt heel stil!!! Je begrijpt dat ik dus ben opgehouden met gaan kijken bij Elise voor het naar bed gaan.
Ik heb mn probleem ook al bij het CB neergelegd, maar alle tips die we daar kregen hebben we al gedaan!! Denk aan warm bad met lavendel, toch nog een klein flesje warme melk (ook al heeft ze dat niet nodig) , een vast ritueel met voorlezen, tanden poetsen, alles "gedag" zeggen.
Ook de babyfoon vervangen voor eentje met spreekfunctie, maar ook dat geeft niet het gewenste resultaat.
Nachtlampje aan laten staan, muziekje laten spelen, en dat alles een week lang om te kijken of er verschil gaat optreden, maar nee. Tot nu toe niet!

Ik dacht eerst echt dat het een vorm van aandacht was. Overdag vraagt haar broer veel aandacht en kan ze zichzelf een uur in de box vermaken, terwijl ik met de oudste zit te puzzelen.

Elise huilt ook niet, ze KRIJST! Echt heel hard. Binnen onze vriendengroep snappen ze niet dat er zoveel geluid uit zo'n klein meisje kan komen! Dus ik ging er altijd heel snel naar toe, want stel je voor dat JUles ook waker wordt, dan heb ik er twee midden in de nacht en daar zat ik niet op te wachten. Uiteindelijk toch Elise steeds langer laten huilen. eerst 5 minuten en dan pas er na toe, dan 10 minuten. Afhankelijk van mijn eigen gesteldheid, hebben we het een week lang volgehouden om haar een half uur te laten krijsen. Resultaat: een aai over dr bol is niet genoeg, ze is dan helemaal overstuur en ben een UUR bezig haar weer te troosten, ipv de minuut dat ik er anders mee kwijt was. Je begrijpt, ik laat haar niet meer huilen en ga er dus weer gelijk naar toe. (Jules slaapt overal doorheen.)
Mijn man slaapt er vaak ook doorheen, maar ik mag hem wakker maken als ik het niet meer trek. Wel prettig, maar ik ga er vaak toch zelf uit, want ik ben toch al wakker. Ook kost het mijn man meer moeite haar weer stil te krijgen en heeft vaak wel 5 minuten nodig, terwijl ik het met een minuutje vaak wel af kan.
Ik leg me er ook maar bij neer dat dit bij haar hoort, maar kijk echt uit naar weer een hele week hele nachten slapen!!!!!!!!!!!!!!

Ik kijk nu al weer uit naar komende vrijdag! Dan gaan ze weer een nachtje bij opa en oma logeren!!!

Gelukkig weet ik door mn oudste dat het ook anders kan, maar binnen de vriendengroep lijkt het wel of alle kinderen al heel snel doorslapen!!! En dat frustreert mij vaak enorm!

Gr Antoi

Hoi,

Alle kinderen worden in hun slaap een aantal keer wakker en de meesten slapen vervolgens gewoon weer door (is ons verteld door de kinderarts). Dit heeft met slaapfasen te maken. Er zijn er echter een aantal die zich op dat moment realiseren dat ze hun speel kwijt zijn of mama niet zien. Dan is het brullen en is de aai over de bol en het terugstoppen van de speel voldoende. Kortom ik denk dat dit er gewoon bijhoort. Wij hebben het met Mette gehad totdat ze 1,5 was. Toen was het iedere nacht raak. Inmiddels zijn het incidenten (ze is nu 2,5). Jens wordt ook wakker als ie zijn draai niet kan vinden of de speen zoek is. Ik denk dat je het snelste klaar bent met je aai en het toestoppen van de speen want laten huilen schiet in dit geval niet op denk ik.

gr.Ing

Terug
Bovenaan