Gebroken stuit bevalling

<p>Bij mijn bevalling heb ik mijn stuit helaas gebroken. Zijn er meer mensen waarbij dit is gebeurd en hoe lang geeft het bij jullie geduurd voordat alles weer oké was? Tips? Bedankt alvast!</p>

Hey mama,

Geen gebroken stuit bij de bevalling. Maar wel een verschoven en los zittend stuitje. En kan helaas vertellen dat dit een heeeel lang proces is geweest. Afwisselend staan zitten, voor zitten in begin zeer pijnlijk, een kinder zwemband ring ideaal ook om mee te nemen.

Ik wil je niet ontmoedigen maar zeker 1 jaar flink pijn lopen en zitten. Daarna steeds minder. Maar nu veeel jaren erna, kan het gevoelig zijn bij bijv te lang zitten of op hele harde dingen. Maar dan moet je je het voorstellen als, spierpijn zodra ne staan gaat trekt het weg.

Maar bij iedereen is het weer anders natuurlijk.

Hier ook geen positief verhaal. Geen gebroken stuitje, maar tijdens de zwangerschap gewoon heel veel last. Helaas heeft dit zeker nog 2 jaar geduurd voordat ik minder last kreeg met lang zitten. Tijdens de 2e zwangerschap gelukkig al een stuk minder en nu ruim 3 jaar later nog steeds af en toe last na lang zitten. Fysio en foto's laten maken. Maar helaas kunnen ze niets betekenen voor mij. Hopelijk heb jij wel een betere afloop!

Terug
Bovenaan