Gebroken vliezen 27 weken

<p>Hallo,</p><p>Vorige week woensdag zijn mijn vliezen gebroken met precies 27 weken. Ik ben nu 28 weken en 3 dagen. </p><p>De baby zit gelukkig nog steeds in mijn buik. Maar het is niet makkelijk allemaal. Ik heb de eerste dag direct longrijping en weeën remmers gehad. En mocht na 4 dagen naar huis met Thuismonitoring en 3 keer per dag temperatuur opmeten ivm infectiegevaar. En 2 keer per week controle in het amc.</p><p>Sindsdien is er bijna elke dag wel wat waarom ik weer naar het amc moet. Harde buiken, hartje niet goed met thuis ctg en vervolgens in het ziekenhuis wel goed. Bloedverlies. </p><p>Ik lig nu dus weer sinds gister in het amc ivm bloedverlies. En mag, zodra het over is weer naar huis. Al met al is het erg vermoeiend en begint het me echt op te breken. We weten elke dag niet waar we aan toe zijn. En toch hoop ik de 37 weken te mogen halen. Is er iemand die dit herkend? Wie had nog meer vroegtijdig gebroken vliezen en hoe is dit verlopen? Ik hoop gewoon wat ervaringverhalen te lezen want die kan ik niet zo vinden. </p><p>Uiteraard realiseer ik mij dat elke zwangerschap anders is. Dus de ene bevalt uiteindelijk met 37 weken en de ander misschien met 33 bijv dat zegt natuurlijk niets! </p><p>Groetjes</p>

Pff wat  heftig zeg.
 Ik snap dat je elke dag in een soort angst leeft. tenslotte wil je je kindje zo lang mogelijk in je buik dragen.
Ik heb geen ervaring dus daar kan ik je niet mee helpen. 
Maar wilde je veel succes wensen en een soort van sterkte of hoe je dat ook in dit geval moet zeggen. 
Hopelijk blijft je kindje nog eventjes in je buik. En vind je zelf wat meer rust  zodat je nog een klein beetje van de zwangerschap  kan genieten ?

Erg heftig inderdaad! Zelf heb ik geen ervaring hiermee, maar wel van anderen gehoord. En het 10 weken uitzingen met gebroken vliezen... dat is wel erg lang hoor! Probeer je niet te veel vast te bijten in de "magische grens" van 37 weken. Natuurlijk wil je het beste voor je kindje, en dat is zo lang mogelijk in mama's buik, maar ik ben zelf bijvoorbeeld met 36 weken bevallen van een supergezond kindje, en ken ook iemand die nog een week vroeger was dan ik maar ook geen problemen heeft gehad.

Heel veel succes de komende tijd, hopelijk hou je het nog even vol!

Niet mijn persoonlijke ervaring maar: vliezen waren met 26 weken gebroken. Heeft ook een weekje thuis gemonitordmaar moest terug vanwege bloedverlies en heeft uiteindelijk tot 33 weken in het ziekenhuis gelegen en is toen bevallen van een kerngezonde baby. Was wel vanwege een infectie uiteindelijk een keizersnede geworden. 
Iemand anders op haar afdeling met dezelfde termijn heeft de 37 weken gehaald :)
Het wordt een zware tijd dus vraag veel hulp van familie en vrienden, zorg dat je voldoende afleiding hebt in de vorm van visite en dan kom je er door! Zij mocht ook alleen maar in de rolstoel, maar we hebben heel wat af gewandeld in de omgeving van het ziekenhuis en zo houd je het een beetje te doen. Ik hoop voor jou dat je gewoon wel thuis mag blijven want daar voel je je uiteindelijk het prettigst en kun je meer je eigen dingen bepalen.
Sterkte!! ?

Ook niet zelf ervaring, maar een kennis had gebroken vliezen met 26 weken en is bevallen met 33+5. Kerngezond kindje, heeft nog heel kort in de couveuse gelegen (paar dagen ter controle) en moest even onder de lamp voor geelzucht. Verder heftige ervaring voor hen, maar bij hun zoon merk je er nu niets meer van.
Zij mocht geloof ik alles ook thuis afwachten. Wel algehele bedrust. Inderdaad, vraag genoeg hulp want het is/wordt een zware tijd. Maar zet m op!

Niet zo vroeg als bij jou. Elke dag telt en is er 1! Het is echt heftig deze periode en totaal niet zoals je zelf had gehopt dat het zou gaan. 
Tot 37 weken is nog best lang, misschien is het voor jezelf fijn om in kleinere “mijlpalen” te denken. Bijvoorbeeld beginnen met naar 30 weken toeleven.
En dat vieren om de moet er in te houden. Jouw lijf doet haar best om je kindje zolang mogelijk binnen te te houden. De longrijpers zijn goed ingewerkt nu en hebben hun werk kunnen doen. Heel veel sterkte in deze achtbaan, jij kunt dit! 

Hoi, 
Mijn vliezen waren vanmiddag ook gebroken met 27 weken en 5 dagen. Nou ben ik super emotioneel en bang dat de baby elk moment kan komen.
Ik heb weeën remmers en prik voor de longen gekregen en tot nu toe gaat alles goed, maar hoop dat ze nog minstens 3 weken in mijn buik blijft. Ik ben van de maasstad met spoed naar amc gebracht omdat helaas erasmus in Rotterdan vol was. Maar ik zag verhalen dat ze jou hier, als alles goed is naar huis sturen ?  Ik wil dat liever
Mag ik weten hoe jou verhaal is verlopen ? 

Ik hoop dat je inmiddels ben bevallen van een gezond kindtje ?

Terug
Bovenaan