Gebroken vliezen met 24 weken

<p>Lieve mama’s,</p><p>Twee weken geleden, toen ik precies 24 weken zwanger was, ben ik opgenomen met een hoge vliesscheur. Die avond + nacht ging alles ontzettend snel aan mij voorbij en ben ik meteen opgenomen in het Wilhelmina Kinderziekenhuis, een eind van mijn woonplaats vandaan. <br /><br /></p><p>Vandaag ben ik inmiddels 26+1, en hebben wij vernomen dat we officieel uit grijs gebied zijn. Ons meisje ligt nu dus nog lekker warm bij mama. Wie heeft hier ervaring mee? Hoge vliesscheur met 24 weken zwangerschap, en wilt haar ervaring met mij delen? Ik lig hier, ondanks goed nieuws, toch met veel angst en ik moet in het ziekenhuis verblijven tot ik ben bevallen. <br /><br /></p><p>Liefs, </p><p>Een enorm bezorgde mama.</p>
 
Geen ervaring mee en kan je geen advies geven. Maar wilde je wel even een hart onder de riem steken, wat lijkt me dat heftig. Hopelijk blijft jullie meisje nog lekker een tijdje bij mama zitten. Wens je alle kracht toe, veel sterkte komende tijd!
 
Ook geen ervaring, maar wel heel veel succes en sterkte gewenst! Hoop echt dat jullie meisje nog een paar weken blijft zitten!
 
Wat lief, dank jullie wel @MelsD en @Famkeh voor het lieve berichtje. Wij hopen ook dat ze nog zeker tot week 37 mag rond dobberen. En dat mama dan maar tot die tijd in het ziekenhuis mag blijven, nemen we voor lief! ☺️
 
Een vriendin van mij heeft dit mee gemaakt, dat was wel iets later, met 26 weken. Zij heeft ook in het WKZ gelegen, uiteindelijk tot week 33. Dit kindje is helemaal gezond ter wereld gekomen, en nu een leuke knul van twee jaar. 
Er was toen ook een andere vrouw die zelfs week 38 heeft gehaald. Contact met andere zwangeren daar zal nu wel lastig zijn, gezien corona. Ze hebben er in ieder geval veel ervaring mee.
Het wordt wel een zware tijd, zowel mentaal als fysiek. Wat ik je kan aanraden is om te kijken hoe je veel bezoek kunt krijgen, zodat je dagelijks even afleiding hebt (als dat mogelijk is nu). Dat is natuurlijk extra lastig omdat je ver van huis bent. 
Zeker als het nu goed lijkt te gaan, je houdt rust en er is genoeg vruchtwater dan komt het echt allemaal goed! Mocht je kindje toch te vroeg komen dan lig je daar op de goede plek. Een andere vriendin van mij heeft een kindje gekregen met iets minder dan 26 weken, en met dat kindje gaat het ook heel goed!
Heel veel sterkte, het is hopelijk vooral een kwestie van volhouden ?
 
Terug
Bovenaan