Gebruik bakfiets

<p>Einde juli verwachten wij ons 2e kindje en ik ben aan het kijken voor een bakfiets. Nu heb ik daar totaal geen ervaring mee. Als ik zo'n baby schaal bekijk, lijkt het mij dat dat voor wat oudere baby's is? Nou was ik niet van plan om een newborn erin te zetten, maar vanaf welke leeftijd kunnen ze mee in de bakfiets? </p><p>En tot welke leeftijd kunnen ze in de baby schaal? Mijn oudste is nu bijna 13 maanden, maar lijkt mij nog veel te klein om op het bankje te zitten. </p><p>Zit een beetje te twijfelen of het wel handig is om de fiets nu al aan te schaffen. Beetje zonde als ik m aanschaf om een half jaar in de schuur te zetten.</p><p>Dus hoor graag jullie ervaringen! </p>

Wij hebben een drager voor de maxi cosi in de bakfiets. Onze dochter is 10 weken en gaat regelmatig mee in de bakfiets. Je kunt voor je andere kindje kijken voor een peuterschaal.

Wat dacht je van een aanhanger voor de fiets? Die kan je ook gebruiken als kinderwagen, ik vind het ideaal! Onze oudste is bijna 3, de jongste is 1. Vanochtend ook beide in de fietskar gedaan, lekker wezen joggen en de oudste kan dan sommige delen lopen en sommige delen lekker zitten als hij moe is. Ik vind het echt een aanrader!

Wij hebben ook met de komst van een tweede kindje een bakfiets gekocht. Beste koop ever, gebruik m bijna dagelijks. Wij hebben de vogue electrische bakfiets, zo blij mee! 
De baby ging al mee in de bakfiets toen ze 2 weken oud was. We hebben een standaard waar de maxi cosi in geklikt kan worden! Werkt echt goed. Ook fijn als ze erin in slaap vallen, de maxi cosi til je zo eruit en zet je binnen neer, de  babyschaal kun je er niet uit tillen dus dan moet je kindje wakker worden als je hem uit de bakfiets tilt.
Ze is nu 8.5 maand en we hebben afgelopen week de maxi cosi opgeruimd en nu een peuterschaal besteld! 
De oudste is 2.5 jaar en zit er wel los in. Dat kan wel vanaf 2 jaar hoor! 
Gezien jouw oudste nog wat jonger is, zou ik voor hem een peuterschaal bestellen en voor de baby een maxi cosi houder. Tegen de tijd dat je baby 9 maanden is, kan de baby in de peuterschaal en je oudste los op het bankje.
Veel succes, ik ben erg blij met mn bakfiets.. een ritje naar de supermarkt is nu al een uitje, en het is zó fijn dat je de eerste 8 maanden wel kunt fietsen met je peuter en niet verplicht altijd de auto moet pakken omdat de baby nog niet op een gewone fiets kan.. ik kan iedereen een bakfiets aanraden, zeker voor een tweede kindje!

Precies wat CvB zegt!! Wij hebben precies dezelfde bakfiets en super blij mee! Ons zoontje ging ook al vrij snel in de bakfiets in de maxi cosi met zo'n houder. Hij zit nu sinds 2 weken, toen hij 8 maanden was, in zo'n peuterschaal. Ideaal! 

Terug
Bovenaan