gebruik PREGNIL

Hoi,
Ik ben nieuw hier, zal me dus even voorstellen.
Ik ben 29 (20 april >30) en mijn man en ik zijn 15 maanden bezig  om zwanger te worden.
Ik heb een  onregelmatige eisprong, loop vanaf oktober bij de gyneacoloog en deze cyclus is de derde waarin ik Clomid gebruik.
Omdat de vorige cyclus wel twee(!) eiblaasjes  waren gegroeid, maar deze uiteindelijk niet  sprongen op het moment dat ze dat moesten doen, maar - onverwacht-  ruim twee weken later, krijg ik  deze cyclus ook Pregnil.
Heeft iemand  er  ook ervaring mee om dit  ZELF te moeten spuiten?.... mijn zus zit in een K.I traject, en  bij haar komt er op het goede moment iemand aan huis langs om de spuit te zetten(zij woont in Belgie, gaat het daar misschien anders??), maar ik moet het dus zelf doen!!!
Heeft er iemand ook ervaring met bijwerkingen, en natuurlijk hoor  (lees) ik ook graag succes verhalen,    
Groet, Moon

Hoi Moon,

Ik heb voor mijn IVF behandeling zelf o.a. Pregnyl moeten spuiten.
Ik moest de oplossing zelf klaarmaken. Een glazen buisje met poeder en een glazenbuisje met oplossing.
Met een dikke naald moest ik de oplossing uit het buisje zuigen en dit vervolgens weer bij de poeder doen.
Vervolgens moest ik dit weer opzuigen en dan een kleine naald op de spuit zetten en dan mijzelf een injectie in de buik geven.

Ik vond het niet eng, was het al gewend van de andere hormonen die ik al ruim 14 dagen aan het spuiten was. Dit heb ik overigens ook altijd zelf gedaan.
Ik heb weinig last gehad van eventuele bijwerkingen. Alleen als je zelf de injectie zet, zorg er dan wel voor dat je rustig bent en neem er alle tijd voor.

De pregnyl moet geloof ik wel precies op een bepaald tijdstip gezet worden. Als dit overdag is zou je het je huisarts kunnen vragen als je het niet zelf wilt doen.
Wellicht is er iemand anders in je omgeving die in de verzorging zit en injecties kan geven?

Succes!

Groetjes Patricia

Hallo Moon,
Ik heb de Pregnyl (nu 4 keer gedaan voor IUI) zelf gedaan.
Ben zelf verpleegkundige, dus het spuiten zelf vond ik niet eng.
Het is alleen wel anders als je in jezelf moet spuiten en ik kreeg wel de kriebels  op het moment dat ik de naald in mijn buik moest  zetten.
Van het prikje zelf  voel je bijna niets, omdat het zo'n klein naaldje is.
Het inspuiten van de vloeistof kan een beetje branden.
Bij mij in het ziekenhuis kan je ook kiezen om de injectie in het ziekenhuis te laten zetten.
Voordat ik zelf de eerste Pregnyl moest spuiten heb ik prikles gehad, omdat ik nog nooit op mezelf had geprikt. Ging prima.
Groetjes, Tessa

Nou, ik heb het gedaan. Woensdagochtend mezelf Pregnil toegediend.
40 uur daarna moet dan ongeveer de eisprong plaatsvinden. (twee eiblaasjes)    
Wij natuurlijk rond die tijd (en ook al een dag eerder) flink ons best gedaan.
Vrijdagochtend dacht ik, ik temperatuur even om te controleren of ik verhoging heb...
Nee dus!   (heb ik eerder wel gehad)  
Ik had ook vooraf al geen heldere elastische uitscheiding (wel eerder gehad) gehad   dus nu begon ik helemaal te twijfelen.
Ik de fertiliteitspoli gebeld, Marion, dezelfde vrouw als dinsdag tijdens de folikelmeting, was er, dus haar uitgelegd. Moet ik de volgende dag nog maar een keer tempen.
Ik hoorde bij haar ook wel een twijfel, vooral toen ik zei dat m'n uitscheiding niet was veranderd. Op een gegeven moment zei ze zelfs, misschien zijn het wel geen eiblaasjes, maar cystes!!!!! nou, fijn dat je het nu zegt!!!
Ik vanmorgen(zaterdag) getempt, geen verhoging.
M 'n vorige cyclus was ook al misgegaan, en toen ik begin van deze cyclus weer bij Marion kwam, zei ze dat we daar nu niks meer mee konden. Hieruit maak ik op dat als ze me tijdens die cyclus nog een keer had onderzocht (echo) dat ze misschien nog wel iets zinnigs erover hadden kunnen zeggen.
Nu het deze cyclus dus weer niet gaat zoals gewenst, verwacht je toch dat ze dat willen onderzoeken, toch??? Maar nee, marion zei vrijdag al dat ik eventueel (!) de derde dag van m'n volgende (!) cyclus langs zou kunnen komen om te kijken of de eiblaasjes weg zijn. Doen ze dus nu weer niks, en komen we weer geen stap verder!!!
Ik heb zelf al besloten dat ik maandag toch een afspraak maak om hopelijk ook maandag nog langs te gaan om te kijken hoe het er mee staat, Ik voel op dit moment m'n eiblaasjes (of cystes) zitten, zijn w.s. beide zo 'n 20mm, dus aardig groot samen.

Heeft iemand enig idee of er dan nog een keer pregnil gegeven kan worden om de eisprong toch nog weer te stimuleren???
Groet, MOON

Hoi Moon,

Ik heb hier geen ervaring mee.
Wat vervelend zeg!

Goed aangeven in het ziekenhuis dat je er zo onzeker van wordt en dat het op deze wijze niets wordt.

Sterkte!

Groetjes Patricia

Hai Moon!

Ik heb elke maand een normale cyclus van 26 dagen en uit mezelf een eisprong. Toch krijg ik elke cyclus een pregnyl injectie zodat ze weten dat ik ook daadwerkelijk een goeie eisprong heb aangezien wij bezig zijn met IUI.
De injectie laat ik in het ziekenhuis doen. Ik kan me gewoon melden op de kraamafdeling (beetje dubbel), het maakt niet uit hoe laat en welke dag. De pregnyl haal ik zelf voor die tijd bij de apotheek.

Succes!

Terug
Bovenaan