Gebruik van AD

<p>Hoi hoi. </p><p>Zijn er hier nog meer mensen die Antidepressiva slikten in de zwangerschap? Ik ben sinds gisteren gestart met Sertraline 25mg. Hoewel het een opluchting is dat er hopelijk verbetering komt in mijn angsten en piekeren, spreekt toch iets in mij mezelf tegen omdat wij wel nog een kindje zouden willen over een jaar of zo! Ik ben dak zo bang dat door de medicatje iets niet goed gaat dan, dit zou ik mezelf niet kunnen vergeven! </p>

Hoi
Tegen de tijd dat jullie voor een volgende kindje willen gaan kun je altijd met je huisarts overleggen wat het beste is blijven gebruiken minderen andere antidepresiva of stoppen

Niet bang voor zijn! Er is heel veel onderzoek gedaan naar het veilig gebruiken van AD tijdens een zwangerschap en zelfs icm geven van borstvoeding. Sertraline is een van de meest gebruikte, veilige, middelen. Bespreek je wens om zwanger te worden tegen die tijd met je huisarts/psychiater en het komt vast helemaal goed. Eerst maar eens goed in je vel komen te zitten. Sterkte!

Terug
Bovenaan