gebruik van kussen?

Jeetje, geen idee. Als ze een jaar of 2 zijn een plat kussentje of zo? Als ze ook een dekbed mogen? Volgens mij is het überhaupt beter om geen kussen te gebruiken...

Ik dacht ook zo lang mogelijk geen kussen. Ik had een vriendin die op de middelbare school nog steeds een (immiddels heel) platte knuffel als kussen gebruikte en zelfs toen ze op kamers ging nog steeds geen behoefte had aan een kussen. Ik weet niet waar ze nu 's nachts haar hoofd op legt, maar zeker tot ze 20 was, gebruikte ze helemaal geen kussen.

Groetjes Ilona

hoi

volgens de site veilig slapen:
Een (hoofd)kussen is riskant en niet functioneel in babywieg of -bedje, omdat een baby er met neus en mond in kan verzinken. Niet gebruiken vóór de leeftijd van 2 jaar.

mijn dochter is 3 en heeft sinds een week een hoofdkussen,
pas zelfs een stuk gelezen dat het zelfs niet verstandig is voor het 5e jaar
maar dat zie ik niet meer,

Marielle is 4 en heeft ook nog geen kussen. Ik kreeg er een toen ik 8 of 9 was geloof ik.
Zaterdag kroop Marielle bij mij in bed en toen mijn man ook boven kwam zag hij dat Marielle met haar hoofd ONDER zijn kussen lag te slapen. Dus het is nog heel lang gevaarlijk hoor!

Ilse is drie en die heeft wel een kussen maar meestal ligt ze ernaast, of omgekeerd met haar benen erop ofzo, wordt in ieder geval weinig gebruikt, maar ze wil niet dat ik hem weer weg haal, dus ik laat het maar zo

groetjes Yvonne

Terug
Bovenaan