Gebruik warm kraanwater voor fles is slecht!!!!!

Hallo dames,

Ik las ergens op dit forum iemand die gebruik maakte van warm leidingwater uit de kraan. Een reactie daarop was dat dat vol zou zitten met bacterieen. Dat is helaas niet het grootste probleem. In warm leidingwater zit Cadmium. Cadmium is een giftige stof. Bij langdurig gebruik kan er een Cadmiumvergiftiging ontstaan en dat is heeeeel ernstig. Gelukkig komt dit niet vaak voor maar het gebeurt dus wel. Neem dus maar geen risico. Overigens geldt dit niet alleen voor het klaarmaken van de fles maar ook voor het zetten van thee.

Cadmium is een metaal dat voorkomt in het buitenwater. Het gevaar was voornamelijk tot 1995 erg reeel. Nu zit de overheid er ook bovenop om een en ander te voorkomen. Maar het blijft nog steeds het beste om voor menselijk gebruik koud water op te warmen.

Doei,

Patricia
 
Hallo,

Ik wil je helemaal gelijk geven!
Het is ontzettend slecht voor een baby.
Je kan nog steeds het beste mineraal water gebruiken.
Ik gebruik altijd Barleduc pakken water voor de fles voeding van mijn zoontje.
Ik raad dat iedereen aan, het is wel een vulling in de koelkast maar wel het beste voor je kind.
Want ook in leiding water zit kalk.

Groetjes Kim
 
Nog nooit van dit gevaar gehoord.
Ik heb de vraag meermaals aan ons CB gesteld en kreeg daar als antwoord (zelfs  op voorlichtingsavonden), dat alleen warm water uit een keukenboiler gevaarlijk is, omdat hier inderdaad veel bacterien in zitten.
Het is verder een fabeltje, dat mineraalwater steriel zou zijn. Dat is het helemaal niet. Sterker nog, onderzoek heeft aangetoond, dat mineraalwater net zoveel bacterien bevat als koud  leidingwater.
 
Als je je goed voelt bij mineraalwater moet je dat gewoon gebruiken.
Maar het is in Nederland gelukkig niet nodig. Het kraanwater is dusdanig goed dat je
het prima voor babyvoeding kan gebruiken. En idd warm kraanwater is minder goed.
Door de cadmium en de bacterien.
Ik heb altijd gewoon koud kraanwater gebruikt. Dit warm gemaakt in de magnetron en
Quinten heeft nooit ergens last van gehad.
Groetjes Melanie
 
water uit pakken/flessen is alleen schoner dan koud leidingwater als je steeds een nieuwe fles/pak neemt. Als ie eenmaal open is zitten de bacterien er zo in, of je het nou in de koelkast bewaart of niet.

Koud kraanwater gewoon even door laten lopen en er is niets aan de hand. Ik gebruikte voor de fles van mijn zoon meestal deel gekookt (heet uit de waterkoker) en deel koud kraanwater. Geen gedoe met flessenwarmers (we hebben geen magnetron)
 
Hoi allemaal!

Wat n gedoe, dat kraanwater!

Wij gebruiken altijd koud kraanwater en koken dat. Flesjes maken we voor de helft met gekookt water en de andere helft koud kraanwater. Kan prima, zonder gevaar. Vind het, om heel eerlijk te zijn, nogal onzin om mineraalwater te gebruiken in Nederland..mineraalwater als Sourcy wordt nota bene uit een Nederlandse bron gehaald, dus je bent echt een dief van je eigen portemonnee. Ik geloof ook wel dat water uit oude boilers of loden leidingen heel slecht is, maar dat is toch tegenwoordig bijna nergens meer zo?

Soms denk ik wel eens dat we een beetje te bang  zijn voor bacteriën.. kindertjes helemaal steriel groot laten worden is toch ook niet onze bedoeling, of wel? Wij zijn ook groot en sterk geworden met water uit de kraan? Niks aan de hand, lijkt mij dus..

Veel liefs,
Jacomien
 
Ik heb altijd begrepen dat gekookt kraanwater prima is voor een baby. Nog nooit gehoord dat het niet goed zou zijn, tenzij je loden leidingen hebt.

En Barleduc komt in Utrecht gewoon uit de kraan....

groet,
Jinny
 
Hoi,

Inderdaad, gewoon koud leidingwater is prima. Zo ook pakken Bar Le Duc dat inderdaad uit de kraan komt. Water koken en afkoelen is ook goed. Alleen warm water uit de kraan gewoon maar niet gebruiken. Niet vanwege de bacterieen maar vanwege het Cadmium.


Patricia
 
Terug
Bovenaan