Gebruiken jullie nog gekookt water om de fles klaar te maken?

Hoi allemaal,

Tot nu toe gebruiken wij gekookt leidingwater om Amy's fles aan te maken. We hebben hier goed leidingwater (daarom zit de Grolsch hier ook) dus het hoeft niet met bronwater.
Maar tot hoe lang moet je het water eigenlijk koken?
Op de verpakkingen van de voeding (Friso) staat dat je koud leidingwater in de fles moet doen en dan de schepjes voeding erbij en dan opwarmen. Maar de kraamverpleegster had ons gezegd dat we het water moesten koken.

Hoe doen jullie dat?

Groetjes Lilian

Hoi hoi,

Ik  geef Ruben vanaf dat hij flesvoeding krijgt (5 weekjes oud) gewoon kraanwater.
Dit warm ik eerst op  in de magnetron en dan pas de schepjes  voeding er bij in, want zo lost de poeder het beste op.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en  Ruben  

hoi,
Wij gebruiken nog steeds gekookt water. Het gaat goed zo en Katie krijgt eindelijk wat minder last van krampjes dus wij houden dit voorlopig ff zo.

Groetjes Mickey

Hoi,

Ilse is nu bijna 3 maand en krijgt sinds een week volledige fv. Ook ik gebruik gekookt kraanwater. Kleine moeite om even wat water te koken voor de dag. Voorlopig laat ik het hierbij. Mijn gevoel zegt dat dit beter is.

vanaf dag 1 gebruiken wij gewoon kraanwater..de kraamhulp zei tegen ons dat het water wat hier uit de kraan komt hardstikke schoon is dus koken was niet nodig..
nina doet het er al die tijd al goed mee dus volgens mij is het een beetje onzin om alles te blijven koken..
ze zei wel dat in brabant (daar wonen wij) het water veel schoner is dan in de randstad dus misschien dat als je daar woont koken wel nodig is..

groetjes

Hoi,

Ik gebruikte voor Donna bronwater. Mijn vriendin is vorige week bevallen en de kraamverzorgster zei tegen haar dat ze gewoon kraanwater mocht gebruiken dus dat doe ik nu ook. Donna krijgt er geen kramp van, dus ik vind het wel lekker makkelijk zo.

Groetjes Niekie

Hoi!

ik gebruik ook nog gekookt water! Ik dacht dat het mòest. Ik woon ook in Brabant, het water is daar inderdaad schoon! en wij vonden het eigenlijk wel een beetje overdreven (vooral mijn vriend), maar ik wilde het zekere voor het onzekere nemen. Nu ik jullie reacties lees, denk ik ook maar eens te gaan experimenteren met 'gewoon' kraanwater! Dan zien we het vanzelf!

Groetjes

Astrid

Terug
Bovenaan