gecuretteerd worden

Allereerst leef ik met iedereen mee,want het is vreselijk om dit alles mee te moeten maken.Een vraag:kan iemand mij vertellen hoe het cureteren in zijn werk gaat en hoelang je in het ziekenhuis moet blijven?.Moet ik een nachtjapon meenemen?.Bedankt alvast.Liefs

hoi,

meestal gaan ze bij een curettage het baarmoederslijmvlies leegmaken. Bij mij verliep het 2 maal onder volledige narcose . Meestal verloopt dit via een daghospitaal.Omdat er bij mij nog kysten aanwezig waren moest er ook een kijkoperatie gebeuren en moest ik één keer overnachten in het ZH. Ik ben nadien 2 weken niet gaan werken.
maar het is een rottige periode om thuis te zijn, je denkt veel na en dat is rot. Ik wens je veel beterschap en veel moed de komende dagen.

Hoi Natasja,

Ik word maandag voor de tweede keer gecuretteerd, inderdaad via een dagbehandeling. Ik moet 's morgens al heel vroeg aanwezig zijn. Eerst wordt er dan op de poli een soort stiftje in de baarmoedermond ingebracht om wat ontsluiting te krijgen, zodat de curettage gemakkelijker verloopt. Onder volledige narcose wordt de baarmoeder als het ware schoongemaakt. Dit is op zich een hele kleine ingreep die maar een paar minuten duurt. Het bloedverlies na de vorige curettage viel heel erg mee. Sommige dagen verloor ik bijna geen bloed en andere dagen wel wat, maar dat verschilt per persoon.

Het moeilijkste vond ik toen het stiftje werd ingebracht voor de ontsluiting (ik wilde geen ontsluiting, ik wilde mijn kindje houden!) en toen ik voor de OK afscheid moest nemen van mijn man. Ook toen ik wakker werd uit de narcose was ik heel emotioneel.

Toch verkies ik een curettage boven een spontane miskraam, want dat is ook ontzettend zwaar. Het doet niet alleen pijn, maar om het kindje te verliezen (en te zien) is heel erg confronterend.

Heel veel succes!

Groetjes van Sacha

he natasja of yvon,
moet je nou gecurreteerd worden, of komt je miskraam vanzelf?
Je berichtjes zijn met precies dezelfde fouten geschreven, dus he: waarom moeilijk doen onder een andere naam?
Na ja, whatever.....
Ik ben 2x gecurreteerd: 1x was prima, 2e keer ging mis met hoop gedoe waar ik je niet mee zal lastig vallen.
Nachtjapon kun je thuis laten: je krijgt een operatie hempje aan.

Succes en sterkte!

Ik weet niet waar je het over hebt,maar ik heb niets met dezelfde spelfouten van yvon te maken.Waarom zouden we over de namen moeilijk gaan doen.Al zet ik 100 berichtjes met mijn naam natasja neer.Niemand weet wie ik ben,dus hoef me hiervoor ook niet te schamen.Rare gedachtes heb jij toch.De meeste mensen die zo gek reageren,die hebben zelf waarschijnlijk hun naam verzonnen,dus hou mij even buiten de onderwerpen van yvon.

Hallo Natasja,je kunt beter niet happen op de berichten van Jose.Laat haar maar denken dat wij dezelfde persoon zijn.Lekker belangrijk verder.Het gaat erom dat we geholpen worden met onze vragen.Dat we dezelfde schrijffouten maken is inderdaad toevallig.Misschien zijn we wel verre familie van elkaar,hi hi.Ze geeft je toch advies,dus verder lijkt het mij een prima meid.Groetjes Yvon

Terug
Bovenaan