Gedeeltelijk afbouwen bv bij 9 weken

<p>Hoi allemaal,</p><p>Om weloverwogen redenen ga ik afbouwen met de borstvoeding. Het liefst gedeeltelijk en blijf ik nog 1 a 2 voedingen geven. </p><p>Ik weet dat met 9 weken de kans klein is dat dit lukt en dat mijn productie waarschijnlijk stil valt.</p><p>toch was ik benieuwd of er mensen zijn met ervaring.</p><p>ook vraag ik me af.. mocht ik volledige afgebouwd zijn en geen melkproductie meer hebben om haar van een voeding te voorzien, is het dan wel mogelijk om de borst aan te bieden voor troost, dat ze kan tutten? <br />nu drinkt ze soms een paar slokjes en tut dan verder en word weer rustig na onrust.</p><p>Liefs, margot </p>
 
Onze dochter is bijna 15 weken oud en we zijn ook aan het afbouwen. Op 9 mei die beslissing genomen en op 10 mei begonnen. We zijn dus net 9 dagen verder en ik heb voor de ochtendvoeding amper genoeg. We gaan dus binnenkort over op volledig kv. Ik begon 15 weken geleden met overproductie. Het loopt nu bizar snel terug. 
Ik zou de borst niet als troost bieden. Als je kindje dat 's nachts ook nodig heeft, dan zit je. Ook als je kind straks groter is. Altijd in en uit bed dan. Lijkt me een gedoe 
 
Ik ben bij 12 weken begonnen met afbouwen en combineren. Nu is ze 22 weken oud en zit ze sinds gisteren volledig op kv door te weinig melk. Als je de borst weer gaat aanbieden als troost zonder dat de productie stop is gezet, word er soms ook weer melk geproduceerd. Geen melk=gefrustreerde baby. Hou dat in gedachten 
 
Bij mij liep de borstvoeding met 10 weken ook volledig terug toen ik met het afbouwen op de laatste twee voedingen zat. Als er geen melk meer stroomt worden ze heel ongeduldig aan de borst en zullen ze het ook niet echt meer als troost accepteren. Dat was mijn ervaring in ieder geval. 
 
Daar heb je gelijk in, ik hoop alleen dat ze nu leert om op een andere manier rustig te worden. De laatste voeding heeft ze nu een flesje en vanacht ook zodat ik even door kon slapen. Maar dat slapen werd verstoord want ze viel na de fles niet terug in slaap. Van alles geprobeerd. Na een slokje bij mij, letterlijk twee slokken en wat tutten, viel ze wel als een blok weer in slaap.
 
Bedankt voor het delen! Dat vroeg ik me inderdaad af, maar ik begrijp dat de troost factor weg valt als er ook geen melk meer is. Dat enkel het fysieke contact met de borst dus niet troostend werkt. Hopelijk leert ze / we troost te halen op een andere manier 
 
BenB, mag ik vragen hoe jouw afbouwschema eruit ziet of hoe je het aanpakt? Onze dochter drinkt een flesje gekolfde melk zo weg, kunstvoeding met moeite en zelfs met grotere speen gaat het moeizamer.
 
Ik wilde het afbouwschema van La Leche League gebruiken, maar mijn voeding loopt zo snel terug dat ik alleen de ochtend nog bv geef. We hebben het geluk dat onze dochter gewoon de fles pakt. We hebben dus niet anders gedaan dan gewoon de fles aanbieden. 
 
Terug
Bovenaan