(Gedeeltelijk) borstvoeding vervangen door flesvoeding (6mnd)

<p>Ik geef mijn kleine al 6 maandjes borstvoeding. Echter wil in nu weer gaan werken en kolven op werk zie ik niet zo zitten en ik wil ook gewoon mijn lichaam weer terug. Dus ik zit te denken aan of alleen in de ochtend en avond nog borstvoeding te geven en derest via de fles Of gewoon helemaal flesvoeding te geven. Hoe gaat dit dan in zijn werking? Wat zijn jullie ervaringen? Heb ik grote kans dat mijn kleine flesvoeding niet accepteert? Ze is al wel gewend aan een fles want ik heb wel regelmatig wat afgekolfde voor haar.</p>

Ik ben toen mijn dochter 4 maanden was bv gaab afbouwen om dezelfde reden. Ook mijn dochter kreeg regelmatig een flesje afgekolfde voeding dus ze accepteerde kv heel goed.
Ik heb eerst 1 voeding vervangen en ben zo langzaam gaan Afbouwen. Uiteindelijk in 3 weken volledig afgebouwd. Ik wilde eigenlijk de eerste en laatste voeding nog zelf bv geven maar mijn productie liep helemaal terug dus dit was niet haalbaar.
Hou wel het ontlastingspatroon goed in de gaten. Bv laxeert en kv verstopt eerder. Mijn dochter heeft hier geen last van gehad, ook niet van krampjes enzo maar het is wel iets om in de gaten te houden.
Succes!

Ook hier met 6 maanden besloten om te stoppen met overdag kolven/zelf voeden. Ik geef nu (9 maanden) nog ochtend en avond BV. 
Met 6 maanden ging het bij ons nog om 1 voeding per dag (overdag). Ben toen steeds minder gaan kolven per keer en na een week helemaal gestopt. In eerste instantie wilde ze geen KV, ookal hadden we daar wel al mee geoefend. Er was toen overdag gewoon geen bv meer en zo is ze wel gewend geraakt aan kv overdag.

Terug
Bovenaan