Gedichtje n.a.v. miskraam. (kans op traantjes!)

Lieve kleine,

Jij mocht niet verder groeien.
Jij mocht er niet meer zijn.
Jij bent meegenomen
en je was nog zo klein...

Jij was zo bijzonder
voor jouw papa en mij
Jouw in mij te mogen voelen
maakte me sterk en krachtig
jij was zo dichtbij.

Weten dat jij er niet meer bent
doet heel veel pijn
en heet ons diep geraakt.
Maar 1 ding moet jij weten,
lieve kleine baby.
Jij hebt van ons voor eens en altijd
een papa en mama gemaakt!!

Heb dit gedicht niet zelf geschreven hoor maar via een anders site gevonden. Maar geeft voor ons zo goed weer hoe het voelt!

Liefs Ineke

snik snik. Goh dat was even slikken en natuurlijk kwamen de traantjes maar ik vind het erg mooi, en precies zoals wij erover denken!!
Heb het dus ook uitgeprint en in mijn dagboekje die ik bijhield tijdens mijn zwangerschap geplakt. Zulke dingen helpen echt!!! Dank je wel!!

Misschien kunnen jullie de site allemaal al, maar http://home.hetnet.nl/~sterretjes/ is ook echt een aanrader vind ik. Staat erg veel rituelen waar ik wat aan heb gehad, en verhalen van vrouwen en gedichten!! Ook is daar een mogelijkheid tot het maken van een sterretje voor het ongeboren kindje.

groetjes Patricia

Lieve Ineke,

Jeetje joh we hebben er nog zo een mooie dichter bij.
Zo jammer dat er hier op het forum geen plek is waar je dit kunt plaatsen zodat het er voorgoed zal blijven staan.
Krijgen jij en hesther een ere plaatsje!!!!

Knuffel,

Corina

Hoi Corina,

Ik heb dit gedicht niet zelf geschreven. Heb hem van de site 'kindjeopkomst.nl'. Bij vlinderpraat/vlindergedichten. Een hele leuke informatieve site maar er wordt niet zoveel op de berichtjes gereageert als hier en het onderwerp 'vlinderpraat', gaat vooral over het verwerken van de miskraam etc. en niet zozeer over het weer verder gaan, het weer zwanger worden. Vandaar dat ik hier dus meer te vinden ben. Voor mij prettiger.
Wel leuk is op die site dat je een mailtje krijgt wanneer er op je berichtje gereageert is.

Vooral het zinnetje dat we voor eens en altijd papa en mama geworden zijn geeft mij op de een of andere manier een soort hoop ofzo. Het toch heel speciaal is om zwanger geweest te zijn..

Groetjes Ineke

Terug
Bovenaan