gedoe UWV

Nou, dat is ook fraai. Ik ging afgelopen maandag met verlof en had de week daarvoor vakantie. Nu kreeg ik een brief van het uwv dat ik ben ziek gemeld en dat ze de komende 4 weken gaan uitzoeken of ik recht heb op een uitkering. Ik het uwv gebeld, zeggen ze dat ik vanaf de 14de ziekgemeld sta ten gevolge van zwangerschap. Daar klopt niets van, ik had gewoon vakantie. Leidinggevende van mijn werk gebeld, die heeft nu zelf vakantie. Maar de vervanger zegt wel dat er vakantie-uren zijn afgeboekt. Hij kon niet zien wanneer ik met verlof zou gaan, daarvoor moet ik dus bij mij leidinggevende zijn...
Ik heb zo geen zin om hier mee bezig te zijn, ik heb wel wat anders aan mijn hoofd.... Vervanger zegt dat ik even moet afwachten tot mijn leidinggevende mij volgende week belt. Dat zullen we dan maar doen.

Komt wel goed joh. Beetje jammer dat je ziek gemeld staat terwijl je vakantie hebt. Is ws niet goed gegaan. Bij ons wordt vak ook als je ziekgemeld staat afgeschreven dus dat zegt niet alles. Volgende week contacten dan maar. Wel gedoe zeg. De termijn van UWV is ruim genomen hoor.... Mijn ervaring is dat het zo geregeld is en je gewoon geld krijgt :)

Wat een gedoe..lang leve t UWV..Zijn ook mijn vrienden niet haha. Vervelend dat je er nog zelf achteraan moet,maar meestal komt t dan uiteindelijk wel goed. Succes!

Snap dat je nu helemaal geen zin hebt om daar ook nog mee bezig te moeten zijn.. al genoeg aan je hoofd nu. Bij mij was het UWV wel heel snel ook, zoals 4atas ook zei. Ik kreeg een brief dat er verlof was aangevraagd en uiterlijk binnen vier weken zouden ze kijken of ik daar recht op had. Ik ook al helemaal boos dat ze bij mijn werk die aanvraag niet eerder hadden ingediend, maar vervolgens kreeg ik 2 dagen later al bericht dat het goedgekeurd was. Dus hopelijk gaat het bij jou ook zo vlot! En in de meeste gevallen keert het UWV uit aan je werkgever en die weer aan jou dus zal het misschien geen problemen opleveren..

Ik had ook snel de beslissing van het UWV in huis. Bij mij wordt trouwens het salaris door de werkgever doorbetaald en het UWV betaalt de WAZO uitkering aan mijn werkgever. Dus hoef me niet druk te maken of ik mijn salaris wel krijg. Misschien werkt het bij jou ook zo?

Hier ook wat gezeur met werk en het uwv. Mijn werk heeft mijn verlof te laat aangevraagd, dus ik kreeg een vergelijkbare brief, alleen dan dat mijn verlof de 23e was aangevraagd (en de 21e in had moeten gaan) en dat ze tot 8! weken over de beslissing kunnen gaan doen. Dus dat wordt ook maar even een belletje met personeelszaken vandaag...

Terug
Bovenaan